کاراموش: اوج فاشیسم در دولت ترکیه هویداست

احمد کاراموش نماینده‌ی ک.ن.ک در سوئد به غصب شهرداری‌ کلان‌شهرهای آمد، وان و مردین واکنش نشان داده و اعلام کرد، دولت ترکیه و آ.ک.پ/م.ه.پ در بالاترین سطح فاشیسم قرار دارند.

   احمد کاراموش نماینده‌ی کنگره ملی کردستان ک.ن.ک در سوئد در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرات، غصب شهرداری کلان‌شهرهای آمد، وان و مردین و عملیات نابودی سیاسی علیه ه.د.پ را ارزیابی نمود.

   کاراموش خاطرنشان ساخت، روسای شهرداری که برکنار شده‌اند متهم به فساد مالی نبوده و افزود، غصب شهرداری‌ها بخشی از حملات علیه خلق کرد است.

   کاراموش اعلام کرد، حملات دولت ترکیه علیه جنوب کردستان، تهدید به اشغال روژاوا و غصب شهرداری‌ها اثباتی بر این مدعاست که حملاتی همه‌گیر علیه خلق کرد انجام می‌گیرند.

   وی در ادامه سخنان خویش اظهار داشت، حکومت آ.ک.پ به دلیل آنکه قادر به تداوم حاکمیت خود نیست، قانون اساسی را نادیده گرفته و به هر شکلی قوانین را نقض می‌کند. کاراموش گفت، "تمامی نهادهای کشور از جمله، پلیس، استخبارات، ارتش، ادارات تحت کنترل و فرمان رژیم اردوغان قرار دارد. خواهان افزایش اختلاف میان خلق‌ها هستند و جنگ داخلی ایجاد نمایند. خلق کرد بر این مسئله واقف است. در این اخلالگری نخواهیم افتاد. بایستی نیروهای دمکراسی و خلق رد مقاومت علیه حکومت را گسترش دهند."

​​​​​​​   کاراموش موضع تعدادی از پارلمانتار و مسئولین ج.ه.پ علیه غصب شهرداری‌ها را امری مثبت ارزیابی نموده و اعلام کرد که کافی نیست و افزود، "بایستی ج.ه.پ به شکلی سیستماتیک در برابر تعیین قیم ایستاری قاطعانه را اتخاد نماید. در وضعیت عکس آن ممکن است حکومت شهرداری‌های ج.ه.پ را هدف قرار دهد. ج.ه.پ و نیروهای دمکراسی بایستی در برابر اقدامات غیرمشروع و علیه قوانین پلاتفرمی نیرومند تشکیل دهند."