کنفدرالیسم جوامع کوردستان: لازم است خلقمان ویروس آ.ک.پ/م.ه.پ را نابود کند

ک.ج.ک: حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ با آگاهی به دشمنی علیه کورد، نیروهای دمکراسی‌خواه و مترقی دست می‌زند. باید در مقابله با ویروس دشمن خلق‌ها و دشمن خلق کورد، خلقمان خود را سازماندهی کرده و با مبارزه خود، خود را از این مصیبت رها کند.

بیانیه ریاست مشترک شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) به این شرح است؛

"دشمنی فاشیسم اشغالگر و نابودگر علیه کورد بار دیگر عیان شده است. در چنین وضعیتی که جهان و خلق‌های ترکیه در معرض ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، حاکمیت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ به منظور بقای حاکمیت خود همچنان حملات خود را علیه کورد و نیروهای دمکراسی‌خواه ادامه می‌دهد. این حاکمیت دغدغه سلامتی انسان‌ها را ندارد. دو ماه بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران حاکمان این کشور اعلام داشتند که در این کشور نشانه‌هایی از شیوع این ویروس را نیافته‌اند. نزدیک به یک ماه و نیم تا دو ماه ویروس کرونا به شیوه‌ای عادی در کوردستان و ترکیه انتقال یافت. با این ادعا که نشانه‌ای از ویروس مشاهده نشده است، آن را مخفی کردند. از این طریق تلاش نمودند که حاکمیت خود را ادامه دهند و جنگ ویژه علیه خلق‌های ترکیه را ادامه دادند. با دروغ وجود آن را لاپوشانی کردند. و دست آخر ناگزیر از اعتراف به وجود و گسترش آن شدند."

جرایم سنگین علیه خلق‌های ترکیه

"این حاکمیت غیر از ادامه اقتدارگرایی خود و ادامه جنگ علیه خلق کورد و نیروهای دمکراسی دغدغه دیگری ندارند، و به همین دلیل است که خلق‌های ترکیه هم اکنون با تهدیدی عظیم مواجه شده‌اند. بدین طریق به جرایم سنگینی علیه خلق‌های ترکیه دست زده‌اند. هم اکنون نیز شمار افراد مبتلا و کسانی که جان خود را از دست داده‌اند، کمتر از آمار واقعی نشان می‌دهند. بدین شیوه حساسیت مردم را در مقابل این موضوع تضعیف کرده و جرایم خود را همچنان ادامه می‌دهند.

این حاکمیت فاشیست طی دو ماه اخیر تلاش نمود تا تبهکاران خود را در ادلب حفاظت نماید، نظامیان و تبهکاران را به لیبی اعزام نماید، جنگ را ادامه داد و هر روز به حملات خود به شمال-شرق سوریه، حملات هوایی به قندیل، زاپ و خاکورک ادامه داد و اعلام نمودند که این تعداد از اعضای پ.ک.ک را به قتل رسانده‌ایم. اردوغان که خود تجسم کرونا است به جای توجه به سلامتی خلق‌ها، جنگ را در دستور کار ترکیه قرار داده است."

زمانیکه ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان شیوع یافته بود، حاکمیت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ حملات را ادامه داد

"در زمانیکه ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان منتشر شده بود و ۱۰ روز است که ترکیه اقدامات خود را علیه این بیماری آغاز کرده است، حاکمیت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ بار دیگر حملات خود را علیه خلق کورد آغاز کرده است. آ.ک.پ نیز ویروس کرونا را مانند تلاش‌های کودتای ۱۶ ژوئیه به عنوان خیری تصادفی مشاهده کرده است و از آن به منظور سیاستهای نابودگرانه خود علیه کورد استفاده می‌کند. در چنین وضعیتی خلق کورد و شهرداری‌های آن که در تلاش برای مقابله با ویروس کرونا هستند، ۸ شهرداری مشترک کورد را دستگیر و به جای آن گماشتگان خود را منصوب کرده‌اند. جامعه بشری تلاش دارد تا حیات خود را حفظ کند، اما دغدغه این حاکمیت دشمنی با کورد بوده و با این ذهنیت که کوردها مادرانشان را نبینند، عمل می‌نماید. این حاکمیت با کورد سالم، بیمار و مرده نیز سر دشمنی دارد و امیدی دیگری به این حاکمیت نیست.

خلق به دلیل برخورداری از وجدان، مسئولیت‌پذیری و اخلاق اظهار می‌دارد که ما منتظر کمک شما نبوده‌ایم، و می‌دانستیم که در چنین شرایطی هیچگونه اقدامی به عمل نخواهند آورد و این واقعیت حاکمیت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ است و در این راستا تعجب در مقابل اقدامات این حاکمیت، به معنای عدم شناخت این حاکمیت است. در تمامی جهان هیچ ویروسی به اندازه این حاکمیت سر دشمنی با انسانیت را نداشته است. زیرا وجدان، انسانیت و اخلاق را در این حاکمیت نمی‌توان سراغ گرفت. از این حاکمیت نمی‌توان انتظاری داشت.

در چنین وضعیتی نمی‌توان گفت که چگونه به چنین اقداماتی دست زده‌اند. برعکس، در هر شرایطی باید براین نکته واقف باشیم که حمله علیه کورد و نیروهای دمکراسیخواه ادامه دارد. در چنین وضعیتی که سلامتی در کانون توجه همه قرار گرفته است، این حاکمیت تلاش کرده است تا با حملاتی از این دست علیه شهرداری‌های کوردستان، در بعد روانی کوردها را تحت الشعاع شوک و ترومای حاصل از آن قرار دهد. چنین پیامی را به کوردها داده‌اند و براین باور بوده‌اند که هر چه بادا باد، در هر شرایطی به کوردها باید حمله شود، یا باید تسلیم شوند یا نمی‌توان از حملات ما رهایی یابند. علیه خلق کورد به حمله‌ای روانی دست زده‌اند. براین باور هستند که در شرایط شیوع ویروس، به این حمله روانی نیز دست بزنند. حاکمیت علیه ما به این شیوه غیر انسانی عمل می‌کند.

موضوع دیگری که به بهانه آن دست به حمله می‌زنند، برگزاری مراسم گرامیداشت نوروز به شیوه‌ای قدرتمندانه و گسترش یافته بود. هر چند این مراسم در میادین و سالن‌ها برگزار نشد، اما در محلات و خانه‌ها به شیوه‌ای گسترده مراسم نوروز گرامی داشته شد. مرکز جنگ ویژه دشمنی با کورد به منظور انتقام‌گیری از برگزرای مراسم نوروز، در هم شکستن اراده برآمده از نوروز، به چنین حمله‌ای دست زده است."

لزوم سازماندهی و مبارزه علیه حاکمیت ا.ک.پ/م.ه.پ

"بعد از حملات انجام شده علیه شهرداری‌ها، این موضع از سوی بسیاری از نیروها و طرف‌های سیاسی به عنوان دشمنی با کورد معرفی شده است و این اظهار نظری درست است. باید بر مبنای این اظهار نظر، با حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ برخورد کرد و خود را سازماندهی کرده و به مبارزه دست زد.

با شیوع کرونا و  عفو زندانیان و محکومین و خروج زندانیان از زندان‌ها در دستور کار قرار گرفت. اما زندانیان سیاسی که اکثریت آنها به دلیل نگرش‌های سیاسی خود و بدون دلیل با حکم سیاسی زندانی شده‌اند، شامل این عفو و آزادی نمی‌شوند. از نظر این حاکمیت فاشیست آنها می‌توانند با این بیماری بمیرند! زیرا ۹۰ درصد از محکومین سیاسی در زندان‌های ترکیه، کورد هستند. از نظر دشمنان کورد، بدون گمان کوردها نباید مادرانشان را ببینند. کوردها باید بدون آنکه با مادرانشان ملاقاتی داشته باشند بمیرند.

واقعیت این حاکمیت را باید در عدم اطلاع‌رسانی نسبت به شیوع کرونا، عدم اتخاذ تدابیر لازم و رها کردن خلق‌های ترکیه در درون چنین مصیبتی و بی‌دفاع گذاشتن زندانیان در چنین وضعیتی مشاهده کرد، و در مقابل مشاهده می‌شود که شهردارانی را که همراه و همگام با خلق در مبارزه علیه کرونا گام برمی‌دارند، دستگیر و به جای آنان گماشتگان را در شهرداری‌ها به کار می‌گمارد. این سیاستهای تهاجمانه آ.ک.پ باید مایه آگاهی، حمایت و اعتلای مبارزه علیه این حاکمیت تبدیل شود.

این حاکمیت برای خلق تهدید کننده‌ترین ویروس به شمار می‌رود. ویروس در نتیجه بحران اکولوژیکی است که ساخته سرمایه‌داری است. حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ نیز با اطلاع از دشمنی خود با کورد، نیروهای دمکراسی و انسانی این دشمنی را ادامه می‌دهد. در مقابله با ویروس دشمن خلق‌ها و خلق کورد، لازم است که خلق‌های ما با سازماندهی و مبارزه خود، خود را از این بلا نجات دهند."