کنگره دمکراتیک خلق‌ها: باید حصر اوجالان پایان یابد

کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.ک) سومین جلسه‌ی شورای عمومی دوره دهم را برگزار کرد. در این جلسه در مورد حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد گفتگو شد و درخواست شد تا حصر اوجالان پایان یابد.

کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها در ۱۷ مه سومین جلسه‌ی شورای عمومی دوره دهم را برگزار کرد. این جلسه به دلیل شیوع کرونا این جلسه به صورت اینترنتی برگزار شد. شورای عمومی مسائل سیاسی و اجتماعی را تشریح کرده و چندین تصمیم هم گرفته شده است.

باید حصر پایان یابد

ه.د.ک به حصر اوجالان اشاره کرد و گفت، "حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد در زمان شیوع کرونا شدیدتر شده است. حصر و قرنطینه‌ی امرالی بخشی از سیاست جنگ است. اگر حصر پایان یابد، آشتی داخلی محقق خواهد شد."

با تخریب قبرستان‌ها می‌خواهند اندیشه اجتماعی را از بین ببرند

کنگره دمکراتیک خلق‌ها گفت، "چندین ماه است که در کوردستان حملات سیستماتیک انجام می‌شود، در مقابل چشم خانواده‌ها قبرستان‌ها را تخریب می‌کنند. تخریب قبرستان‌ها به معنی از بین بردن هویت و فکر و خاطره‌ی جامعه است."

ه.د.ک با یادآوری این مقطع سیاسی می‌افزاید؛ "حکومت با انتخابات کنار نمی‌رود. برای همین نباید مردم فکر کنند که این حکومت با انتخابات و بحران‌ کنار خواهد رفت. مبارزات سازماندهی شده خلق‌ها می‌تواند این حاکمیت را از میان بردارد. برای این مبارزات هم باید نیروهای اپوزسیون راه روشنی داشته باشند. ما خود را موظف به تلاش بیشتر برای رسیدن به هم‌پیمانی نیروهای دمکراتیک و افزایش تلاش‌ها در راستای تحقق همبستگی می‌دانیم.

ما اعلام می‌کنیم که برای پایان دادن به این حاکمیت، در هر شرایطی به مبارزاتمان برای زندگی نوین ادامه می‌دهیم."