کودکی دیگر قربانی فساد و فروپاشی اجتماعی؛ جسد سوخته دختر خردسال آبادانی پیدا شد

یک مسئول امنیتی که خواسته نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاری  رکنا، احتمال داده که قتل و سوزاندن این کودک، احتمالا در پی تجاوز و برای از بین بردن آثار جنایت صورت گرفته است.

 درحالی که اذهان عمومی در ایران هنوز در شوک جنایات پی در پی نسبت به کودکان، از جمله رسوایی مدرسه غرب تهران و ربودن و تجاوز به دو دختر بچه افغان به سر میبرد، یک مسئول امنیتی به خبرگزاری رکنا اعلام کرده که روز سه شنبه، جسد سوخته یک دختر بچه ١٠ تا ١٢ ساله در مسیر جاده فرودگاه آبادان پیدا شده است.

 

روز سه شنبه، جسد سوخته یک دختربچه با هویت نامعلوم توسط ماموران شهرداری در مسیر جاده فرودگاه آبادان پیدا شده. یک مسئول امنیتی که خواسته نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاری  رکنا، احتمال داده که قتل و سوزاندن این کودک، احتمالا در پی تجاوز و برای از بین بردن آثار جنایت صورت گرفته است.

جزئیاتی در خصوص هویت این کودک، محل وقوع و انگیزه این جنایت به دست نیامده و جسد این کودک برای کشف هویت وی و جزئیات جنایت به پزشکی قانونی انتقال یافت.

 

وضعیت فاجعه بار کودکان در ایران، واکنش بسیاری از فعالین اجتماعی را بر انگیخته است. از جمله جمعی از معلمان و فعالین صنفی طی بیانیه ای ضمن اعتراض به فجایع تجاوز و تعرض به دانش آموزان از سوی مسئولان مدراس در چند سال اخیر،  خواستار استعفای وزیر آموزش و پرورش شدند.

 

این فعالین با اشاره به سکوت و سهل انگاری سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در خصوص فجایع رخ داده در دوران وزارتش، واگذاری افسارگسیخته مدارس به بخش خصوصی و دربند کردن معلمان و فعالین صنفی منتقد، اعلام کرده اند که شواهد کافی برای بی کفایتی و لزوم استعفای وی وجود دارد.

 

اما اینگونه اعتراضات فعالین مدنی تاکنون به واکنش موثری از سوی مسئولان نینجامیده. و مسئولان به جای ارائه راهکار برای پیشگیری، سعی در انکار و کتمان این فجایع دارند. تا جایی که سید محمد جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، طی نامه ای به رئیس سازمان بهزیستی، خواستار اخراج رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی ایران، به دلیل افشا و رسانه ای کردن خبر تجاوز به دختر پنج ساله افغان شده است.