خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

ک.ج.ک: نتایج انتخابات ترکیه غیرمشروع است

ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان در رابطه با نتایج انتخابات ٢۴ ژوئن در شمال کردستان و ترکیه بیانیه‌ای صادر کرده و تصریح کرده است که پیروزی اردوغان و ائتلاف فاشیست‌ها مشروعیتی ندارد

ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان در رابطه با نتایج انتخابات ٢۴ ژوئن در شمال کردستان و ترکیه بیانیه‌ای صادر کرده و تصریح کرده است که پیروزی اردوغان و ائتلاف فاشیست‌ها مشروعیتی ندارد

 

چکیده‌ای از این بیانیه:

ک.ج.ک در آغاز بیانیه تأکید کرده است که ائتلاف فاشیستی آ.ک.پ/م.ه.پ با حیله و تقلب ریاست جمهوری را در چنگ گرفته و استقلال مجلس را غصب کرده‌اند.

 

ک.ج.ک این امر را نه نشانه پیروزی یا قدرت بلکه ثمره فشار و سرکوب دولت عنوان کرده است.

 

به گفته ک.ج.ک رژیم حاکم بر ترکیه از این پس بر سیاست‌های سرکوبگرانه علیه نیروهای دمکراسی‌خواه می‌افزاید و بنابراین تنها راه باقیمانده مبارزه است. ک.ج.ک در ادامه پیروزی کردها و نیروهای دمکراسی‌خواه که پیرامون ه.د.پ توانستند به مجلس راه یابند را تبریک گفته است.

 

ک.ج.ک در بخشی دیگر از بیانیه تنها دلیل تداوم اقتدار رژیم حاکم را قبضه کردن دولت و استفاده از خشونت و فشار علیه جامعه اعلام کرده و می‌افزاید:"خلق‌های ترکیه نشان داده‌اند که نمی‌خواهند سرنوشتشان بدست این رژیم فاشیست باشد. ممکن نیست مردم چنین رژیمی را که به دشمنی مابین خلق‌ها دامن می‌زند، نیروهای همسایه را به تنش واداشته و جامعه را به سوی افسردگی سوق می‌دهد بپذیرند. در صورت ادامه مبارزه این رژیم نمی‌تواند به حیات خود در برابر اراده خلق‌های ترکیه ادامه دهد. در صورتی که نیروهای دمکراسی‌خواه علیه اقتدار فاشیست مبارزه کنند جریان حاکم نخواهد توانست به حیات خود ادامه دهد."

 

ک.ج.ک در پایان بیانیه خاطرنشان کرده است که تنها راه پایان دادن به سایه سیاه فاشیسم در ترکیه ارتقای مبارزه و مشارکت هر چه بیشتر آحاد جامعه است. ک.ج.ک افزوده است:"جوانان کُرد لازم است علیه تهدید‌های فاشیسم بر کردها با پیوستن به مبارزان آزادیخواه مبارزه علیه فاشیسم را گسترده‌تر نمایند."