ک.ن.ک به مناسبت روز جهانی حقوق بشر بیانیه‌ای منتشر کرد

ک.ن.ک روز جهانی حقوق بشر را تبریک گفت و از سازمانهای جهانی حقوق بشر و همه‌ی ملت‌ها و کشورهایی که عضو سازمان ملل هستند، خواست تا کشورهای را که حقوق خلق کورد را پایمال میکنند، مجازات نمایند.

کمیته حقوق بشر کنگره ملی کوردستان (ک.ن.ک) به مناسبت ١٠ دسامبر روز جهانی حقوق بشر بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در بیانیه ک.ن.ک آمده است:

"روز ١٠ دسامبر روز جهانی حقوق بشر است. این روز وارد ٧١مین سال خود می‌شود. در چنین روزی و در ١٠ سپتامبر ١٩۴٨ که هنوز جهان از مرحله دود ناشی از جنگ جهانی دوم، زغال سنگ و عواقب دردآور آن رها نشده بود، بوی باروت آن همچنان به مشام قربانیان، زخمی‌ها و جگرسوختگان این جنگ بدیمن می‌رسید.

البته کوردستان و ساکنان آن از مصائب و فلاکت‌های این جنگ بی‌سهم نبودند. آنچنانکه پس از جنگ جهانی اول خاک کوردستان قربانی شده و برای چهار دولت وحشی و ضدبشری تقسیم گردید. همچنین در جنگ دوم جهانی نیز دستیابی کوردها به حقوق اولیه‌شان را غیرمشروع دانستند. مثلا؛ فروپاشی جمهوری کوردستان در مهاباد، تنها یک سال قبل از انتشار اعلامیه جهانی حقوق بشر بود.

این اعلامیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به تصویب رسید. پس از گسترش سازمان ملل متحد و روابط آن با اکثریت کشورهای جهان، این اعلامیه از سوی هر یک از آنان امضا شد. در میان کشورهای امضا کننده نام هر چهار کشور اشغالگر کوردستان دیده می‌شود! آنان مفاد اعلامیه را امضا کرده‌اند. به این معنی که موافقت خود را با مفاد و بندهای اعلامیه حقوق بشر اعلام کرده‌اند.

پس از اعلام این پیمان هر روز نقض حقوق بشر کوردها و کوردستانی‌ها از سوی دولت‌های اشغالگر به وحشیانه‌ترین شیوه ادامه یافته و روزی وجود ندارد که حقوق کوردها را نقض نکرده باشند. تا امروز نیز در شرایطی که دختران و پسران هر چهاربخش کوردستان به پیشاهنگی مقاومت و دفاع از ارزشهای بشری در منطقه و جهان برخاسته‌ و به جنگ پرداخته‌اند و هزینه‌های گزافی را در این راه پرداخته‌اند. آنان در مقابل وحشی‌ترین و بزرگترین سازمان تروریستی جهان به نام داعش و دولت‌ها و رژیم‌های ضدبشری عراق، ایران، سورریه و ترکیه تحت ستم و زورگویی قرار گرفته‌اند. خلق کوردستان اما همیشه مدافع حقیقت و حقوق بشر و انسانیت بوده‌اند.

همچنین نقض مفاد اعلامیه حقق بشر، آنچه که از سوی دولت‌های اشغالگر حاکم بر کوردستان- ایران، عراق، سوریه و ترکیه به انجام می‌رسد واقعیتی را در مقابل چشمان سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر و همچنین تمامی کشورها و ملت‌های عضو سازمان ملل نشان داده است. همچنان که ما رفتار و اعمال اشغالگران را محکوم و رسوا می‌کنیم آنان نیز با همان طریق طبق مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر رفتار نموده و مجازات گردند.

جمهوری اسلامی ایران بجز حبس، شکنجه، گروگانگیری، اعدام، فقر و دیگر موارد نقض حقوق بشر علیه خلقمان در روژهلات کوردستان هیچ چیز دیگری را برای خلقمان روا نمی‌داند و به لگدمال کردن ارزشهای انسانی ادامه می‌دهد. خلق کوردستان در مقابل بزرگترین ظلم و زورگویی این رژیم وحشی، شونیست و ضدبشری قرار گرفته‌اند.

رژیم نژادپرست ترک، بجز جغرافی دولت خویش در مقابل چشمان جهانیان به سیاست ضد کوردستانی، ضد دمکراتیک و ضدبشری خویش ادامه می‌دهد. نظامیان و پلیس خود را همچون گرگهای هار به جان مردم انداخته و کوردها و کوردستانی‌ها را بدون محاکمه و صدور حکم به زندان می‌اندازد. قتلعام شهروندان، غیرنظامیان و تخریب شهرها و روستاها را ادامه می‌دهد. اغلب مناطق کوردستان را به مناطق نظامی و پایگاه مبدل کرده است. بدون توجه به مرزهای کشورهای همسایه به کوهستان‌ها، روستاها و مناطق مسکونی حمله کرده و شهروندان غیرنظامی را بمب‌های ممنوعه به قتل می‌رساند. با هواپیماهای جنگنده خویش کمپ پناهندگان غیرنظامی مخمور و شهروندان شنگال را که ویران شده است ویرانتر می‌کند. با همکاری گروهک‌های تروریستی همچون داعش و النصره و ... به روژاوای کوردستان حمله کرده و در حال تغییر دمگرافی این منطقه با فتنه و آواره و سرگردان کردن ساکنان این منطقه از خاک و زادگاهشان است.

آنچه بیان شد و صدها نمونه دیگر نقض حقق بشر علیه خلق، شهروندان و زندگی و پروسه‌ی سیاسی و اجتماعی خلق کوردستان می‌باشد و اشغالگران حتی در مقابل محیط زیست- طبیعت نیز اقدام می‌کنند.

کنگره ملی کوردستان در روزی چون امروز که روز جهانی اعلامیه حقوق بشر است، تمامی موارد نقض حقوق بشر را محکوم کرده و آنها را به سمع کشورها و ملت‌های عضو این سازمان می‌رساند. از کشورهای عضو می‌خواهد که به مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر که در قبال آن سوگند یاد کرده و ذیل آن را امضا کرده‌اند احترام بگذارند."