گردهمایی سراسری کردها در انتقاد از سکوت مجامع و کشورهای اروپایی  

​​​​​​​سکوت مجامع اروپایی در قبال اعتصاب غذای گسترده فعالان کردستان، ترکیه و اروپا طی گردهمایی‌های فراگیری محکوم خواهد شد

کنگره جوامع دمکراتیک اروپا اعلام کرد که کردها و دوستان آنان در بیشتر شهرهای اروپا با هدف محکوم نمودن حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و سکوت کشورهای خارجی از جمله دول اروپایی روز ١٣ آوریل گردهمایی باشکوهی را برگزار خواهند کرد.

 

در بیانیه‌ی ک.ج.د.ک اروپا آمده است:

"کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا (سی‌پی‌تی)، سازمان‌های اروپایی و دولت‌های اروپا در رابطه با اعتصابگران غذا خود را به کری زده و لال شده‌اند. با این گردهمایی از شورای اروپا و سی‌پی‌تی می‌خواهیم که به وظایف خود عمل کنند. آنان در این رابطه مسئولند.

 

در محکومیت موضع دولت‌های اروپایی در قبال مقاومت اعتصاب غذا ساعت ١۴ روز ١٣ آوریل در سرتاسر جهان گردهمایی برگزار می‌شود. از همه می‌خواهیم که در این فعالیت جمعی شرکت کنند.

 

ک.ج.د.ک اروپا اسامی شهرهایی را که در آن‌ها گردهمایی برگزار می‌شوند اینگونه اعلام کرد؛ پاریس، لندن، کلن، هامبورگ، مانهایم، فرانکفورت، هانوفر، برلین، نورنبرگ، استراسبورگ، آتن، استکلهم، کپنهاگ، تورنتو، لوزان، تولوز، آمستردام، وین و گراس.

 

از خلقمان می‌خواهیم با روحیه بسیج عمومی در این گردهمایی شرکت کنند و به صدای اعتصابگران غذا در میادین اروپایی مبدل شوند."