یوسف ایبا در ٣۶مین روز اعتصاب غذا: تاریخ را از نو می‌نویسیم

یوسف ایبا با هدف پایان حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد مدت ۳۶ روز است که در شهر تورنتوی کانادا اعتصاب غذای نامحدود کرده است. وی گفت"ما تاریخ را بازنویسی خواهیم کرد"

یوسف ایبا جوان کرد از شهر تورنتوی کانادا در اعتصاب غذای نامحدود به سر می‌برد. وی در سالگرد توطئه‌ی بین‌المللی گفت"ما اجازه‌ی توطئه را به کسی نمی‌دهیم و با مقاومت خود مانع آنها خواهیم شد".

 

ایبا اعلام کرد، اعتصاب غذا با پیشاهنگی لیلا گوون آغاز شد و در مدت کوتاهی به فعالیتی جهانی مبدل گشت.

 

این فعال کردستانی علی‌رغم مشکلات جسمی به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد. ایبا از همه‌ی کردستانیان دعوت کرد تا در همه جا و در سرتاسر کردستان به خیابانها بیایند و به اعتراض بپردازند.

 

وی در ادامه‌ی سخنانش گفت،"من اعتصاب غذا در زمان حال را بسیار مهم و معنادار می‌دانم، زیرا اینها تلاشیست برای پایان دادن به حصر اوجالان. این اعتصابها با رفیق لیلا آغاز شد و بعد از او ناصر یاغز و ما تلاش کردیم تا آنرا ادامه دهیم".

 

ایبا همچنین اعلام کرد، حصر سنگینی به اوجالان تحمیل شده است و ما با این اعتصاب می‌توانیم حصر را پایان دهیم. وی گفت، "با حصر رهبر آپو همه‌ی خلق کرد را منزوی کرده‌اند. در چنین شرایطی خلقما تنها با مقاومت همه جانبه می‌تواند پاسخ این حصر را بدهد".

 

وی در پایان گفت"ما برای محکوم کردن توطئه‌ی ۱۵ فوریه به خیابانها می‌آییم. من فردا پلاکاردی که روی آن نوشته شده "آزادی برای اوجالان" در دست خواهم گرفت و یک راهپیمایی ۵ تا ۶ کیلومتری انجام خواهم داد. پس از راهپیمایی در یونگ ویبلور خود را به جمعیت می‌رسانم و حصر و توطئه  را محکوم خواهیم کرد. ما کسانی خواهیم بود که با دست خود تاریخ را بازنویسی خواهیم کرد".