وکیل آلمانی: حکومت آلمان به ابزار دست ترکیه تبدیل شده است

​​​​​​​بیرسولد فرانسنیوس وکیل آلمانی اعلام کرد، "برای دشمنی با کردها و نهادها و سازمانهایشان آلمان به ابزار دست اردوغان تبدیل شده است ".

بیرسولد فرانسنیوس یکی از وکلای پرونده‌ی میر موزیک و انتشارات مزوپتامیا (دو نهاد توقیف شده فرهنگی کردها توسط دولت آلمان) در دیدار با روزنامه‌ی ینی ازگور پولتیکا به دشواریهای ایجاد شده در مقابل وکلا برای کار در مورد پرونده‌ی این دو نهاد اشاره کرد و گفت:"حکومت آلمان به بهانه‌ی مقابله با ترور همان کارهای دولت ترکیه بر ضد خلق کرد را انجام داده و به ابزار دست اردوغان تبدیل شده است".

 

"رسیدگی به پرونده‌ها ممنوع می‌باشد"

فرانسنیوس اعلام کرد:"هر دو نهاد کردی میر موزیک و انتشارات مزوپتامیا در ۱۲ فوریه‌ی ۲۰۱۹/ ٢٣ بهمن ١٣٩٧ توسط حکومت آلمان پلمپ شدند. دادگاه اجازه‌ی مشاهده پرونده را به ما نمی‌دهند، علت توقیف این دو نهاد را نمی‌دانیم و حتی مشاهده پرونده‌ی آنها از سوی وکلا ممنوع شده است. به همین دلیل به عنوان وکیل نمی‌توانیم در دادگاه رسمی فدرال آلمان در مخالفت با آن نارضایتی خود را نشان دهیم و شکایت کنیم".

 

"ممنوع کردن فرهنگ کردی دشمنی با آزادی اندیشه است"

وکیل فرانسنیوس ممنوعیت فرهنگ کردی را دشمنی با آزادی اندیشه و انتشارات آزاد می‌داند و در این زمینه گفت:"علی‌رغم همه‌ی تلاشهایمان برای اطلاع از موضوع پرونده‌ی میر موزیک و انتشارات مزوپتامیا و رفتن به وزارت داخله، اما هیچ نتیجه‌ای بدست نیاوردیم و از موضوع پرونده مطلع نیستیم، این امر نقض قوانین آلمان است".

 

"بیانیه‌های وزارت داخله آلمان"

وی در ادامه گفت:"وزارت داخله آلمان ابتدا اعلام کرده بود، این دونهاد کردی با درآمد خود فرصت برای سازماندهی ترور در آلمان و اروپا ایجاد کرده‌اند. اما از طرف دیگر در دستور ممنوعیتشان آمده است، به دلیل اشتباهات در کارها توقیف شده و از پ.ک.ک پول دریافت کرده‌اند و بحثی در مورد گسترش ترور نشده است. یعنی کاملا برعکس بیانیه‌ی وزارت داخله‌ی آلمان. همین نشان دهنده‌ی عدم توافق آنهاست".

 

"آلمان دوست اردوغان است"

فرانسنیوس تاکید می‌کند فشارهای وارد شده به هر دو نهاد، دشمنی با آزادی بیان و هنر در آلمان است و کاملا غیرقانونی می‌باشد و اردوغان نیز به همین شیوه نهادها و دستگاههای کردی را ممنوع می‌کند. وزارت داخله آلمان و دستگاه امنیتی همانند دست راست اردوغان هستند و بر ضد کردها کار می‌کنند. نباید فراموش کرد که حکومت آلمان دوست و همپیمان اردوغان است و در راستای منافعش به کردها فشار وارد آورده و با آنها دشمنی می‌کند. در این ارتباط هم میان حکومتهای آلمان و ترکیه همکاریهای درازمدت (در دشمنی با کردها) وجود دارد.