۳۰ سال حبس تعزیری برای امیرسالار داوودی وکیل دادگستری

  امیر سالار داوودی وکیل دادگستری که وکالت زینب جلالیان را نیز به عهده دارد، از آبان ماه سال ۹۷ در زندان اوین محبوس می‌باشد

  امروز شنبه ۱۱ خرداد، همسر امیر سالار داوودی اعلام کرد، همسرش به ۳۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

  طناز کلاهچیان همسر امیر سالار داوودی با اعلام این خبر گفت، از این میزان، اشد مجازات یعنی ۱۵ سال حبس تعزیری قابل اجراست که این حکم بابت تشکیل "کانال تلگرامی" به وی تحمیل شده است.

  کلاهچیان در صفحه شخصی خود نوشت: "حکم امیرسالار داودی صادر شد. ایشان مطابق رای شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب جمعا به ۳۰ سال حبس برای اتهامات متعدد محکوم شد و مطابق ماده ۱۳۴ مجازات اشد یعنی “محکومیت به ۱۵ سال حبس برای تشکیل گروه (کانال تلگرامی) قابل اجرا هست. آقای داودی تصمیم گرفته به این حکم اعتراض نکند".

  امیر سالار داوودی وکیل دادگستری که وکالت زینب جلالیان را نیز به عهده دارد، از آبان ماه سال ۹۷ در زندان اوین محبوس میباشد.

  وحید مشگانی فراهانی وکیل امیر سالار داوودی در ۲۷ فروردین ۹٨ اعلام کرد، پرونده‌ی اول موکلم با اتهاماتی چون "توهین به مقامات" و "تبلیغ علیه نظام" در شعبه‌ی اول بازپرسی دادسرای اوین مورد رسیدگی قرار گرفته و با صدور کیفرخواست به شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.

 وی همچنین گفته بود، موکلم از بابت پرونده‌ی دوم با اتهام "همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه با کانال صدای آمریکا" و " تشکیل گروه برای براندازی" در شعبه‌ی دوم بازپرسی دادسرای اوین داشته که با صدور کیفرخواست به شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.

  وحید مشگانی فراهانی وکیل امیر سالار داوودی همچنین گفته بود، موکلم با اتهامات متعددی مانند تشکیل گروه برای براندازی نظام، همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب، توهین به مقامات و رهبری و چند اتهام دیگر مواجه است و ما منتظر رأی دادگاه هستیم.