۶ آلمانی دست به اعتصاب غذا زدند

​​​​​​​شش فعال آلمانی در شهر برلین برای محکوم کردن حصر و انزوای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و جلب توجه افکار عمومی به اعتصاب غذای گسترده‌ای که با این هدف جریان دارد به مدت ۷۲ ساعت اعتصاب غذا کردند

شش کنشگر آلمان در برلین برای جلب افکار عمومی به حصر تحمیلی بر عبدالله اوجالان و همچنین وضعیت نگران کننده شرکت کنندگان در اعتصاب غذای گسترده در کردستان، ترکیه و چندین منطقه دیگر جهان از صبح جمعه (۱۱ آوریل/ ۲۲ فروردین) دست به اعتصاب غذا زدند.

اعتصاب با شعار "لیلا؛ مبارزی که در قلب ماست" در میدان اینریک‌پلاتز منطقه کروزبرگ شهر برلین با قرائت بیانیه‌ای مطبوعاتی آغاز شد. اعتصاب غذای این شش تن در خیمه‌ای که در میدان برپا شده به مدت ۷۲ ساعت ادامه خواهد یافت.

 

کنشگران با یادآوری حصر بر عبدالله اوجالان گفتند که پایان حصر و آغاز مذاکرات تأثیر مثبتی بر خلق‌های خاورمیانه خواهد گذاشت.

 

"باید به سکوت رسانه‌های آلمان پایان دهیم"

کنشگران همراه با پرچم‌های ی.پ.گ- ی.پ.ژ، پلاکاردی که روی آن تصویری از لیلا گوون و شعار کارزار "حصر را درهم شکسته، فاشیسم را فرو می‌پاشیم" بر آن قید شده بود در محل اعتصاب نصب نمودند و بیانیه‌ای را قرائت کردند. آنان بر وخامت جسمی اعتصاب‌ کنندگان اشاره کرده و خواسته‌های آنها را مشروع نامیدند. کنشگران رفتار رسانه‌های آلمان و حکومت این كشور در مورد حصر را مورد نکوهش قرار دادند.

 

اعتصاب‌کنندگان آلمانی اظهار کردند که مطبوعات این کشور سکوت کرده و حکومت فدرال هم برای با اولویت دادن به منافع اقتصادی در رابطه با مسئله پناهندگان و فروش اسلحه به ترکیه چشم خود را بر این مقاومت بسته است. رسانه‌های آلمان لازم است که به سکوت خویش پایان داده و حکومت هم فورا گام بردارد.

 

شش اعتصاب کننده آلمانی از دولت این کشور خواستند تا به فشار بر جنبش آزادیخواهی کردها پایان دهد و هواداران دمکراسی و آزادی را به همبستگی فراخواندند. بیانیه با سر دادن شعار "زن، زندگی، آزادی" و شعار آلمانی "آزادی برای اوجالان" به پایان رسید.

 

شایان ذکر است کمیته برگزارکننده این کارزار روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ در برلین برای جلب افکار عمومی به حصر اوجالان سلسله فعالیت‌های متفاوتی را به انجام می‌رساند.