۶ سرباز ترکیه در جنوب کردستان کشته شدند

​​​​​​​گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار علیه سربازان ارتش غاصب ترک در منطقه‌ی بارزان عملیاتی را انجام دادند. گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن ۶ سرباز دشمن می‌باشد

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار علیه سربازان ارتش غاصب ترک در منطقه‌ی بارزان عملیاتی را انجام دادند. گزارش‌های اولیه حاکی از کشته شدن ۶ سرباز دشمن می‌باشد. ارتش ترکیه که در درگیری با نیروهای گریلا ضربات مهلکی را متحمل شده است به حملات خویش علیه غیر نظامیان ادامه می‌دهد.

 

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات‌های گریلا و حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

متن بیانیه ه.پ.گ به شرح زیر است:

"مدتیست نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه در نزدیکی تپه خوده در منطقه‌ی بارزان جنوب کردستان مستقر شده‌اند. نیروهای ما سربازان دشمن در این تپه را تحت کنترل نظر قرار داده و ساعت ۸:۴۰ روز ۱۴ مه/ ۲۴ اردیبهشت در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا که در مناطق حفاظتی مدیا عملیاتی را علیه آنان انجام دادند. این عملیات از دو سو با هدف تسخیر مواضع دشمن صورت گرفت. در این عملیات ۴ ارتشی کشته و یک تن دیگر زخمی شد. رفقایمان اجساد سربازان کشته شده را مشاهده کرده‌ و یک قبظه اسلحه فردی از نوع ام‌پی‌تی‌ ٧۶ را به ضبط کرده‌اند.

 

پس از این عملیات ارتش غاصب ترک با پشتیبانی پهپادهای تجسسی کشته و زخمیهایش را با هلی‌کوپتر سیکورسکی منتقل کردند. سپس منطقه درگیری را آماج حملات سنگین راکتی و توپخانه‌ای قرار داد.بوسیله بالگرد. در همان روز نیروهای ما علیه نظامیان که با بالگردهای سیکورسکی به منطقه اعزام شدند عملیاتی از نوع تله انفجاری انجام دادند. در نتیجه این عملیات ۲ ارتشی کشته و یک تن دیگر شخمی شد. ارتش ترکیه پس از انتقال کشته و زخمی‌هایش مجبور شد تمام سربازان خود را به پایگاه نظامی تپه خوده انتقال دهد. در این عملیات زیانی به نیروهای ما وارد نشد.

 

بمباران منطقه چمچو

جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه ساعت ۱۷:۱۰ روز ۱۵ مه/ ۲۵ اردیبهشت منطقه چمچو در عرصه‌ی زاپ واقع در مناطق حفاظتی مدیا را بمبارن کردند. در این بمباران آسیبی به نیروهای ما وارد نشد.

 

حمله به غیرنظامیان از سوی ارتش ترک

جنگنده‌های ارتش غاصب ترک در سه‌شنبه شب ۱۴ مه/ ۲۴ اردیبهشت در منطقه بوته واقع در منطقه بارزان جنوب کردستان علیه فردی غیر نظامی به نام کاظم علی که در زمین خویش مشغول به کار بوده است حمله‌ کرد و در نتیجه‌ی این شهروند جان باخت.

 

ارتش ترک بدون تمایز میان غیرنظامیان و نیروهای گریلا به حملات خویش ادامه می‌دهد. ارتش ترک عمدا غیر نظامیان را هدف قرار داده و در نتیجه حملات هماهنگ شده تاکنون ده‌ها تن از هم میهنان ما به شهادت رسیده‌اند. این حملات که علیه هم میهنان ما که مشغول فعالیت کشاورزی و یا چراندن دام‌های خود بوده‌اند و یا برای امرار معاش به فعالیت‌های بسیار  دیگری مشغولند، بیانگر دشمنی آشکار با خلق کرد است. دولت فاشیستی که هیچ احترامی را برای ارزش‌های خلق کرد قائل نیست با این حملات خواهان ترساندن خلق ما در جنوب کردستان است. خلق کرد و میهندوست ما با ایستار خویش علیه این حملات در هر مکانی علیه همه‌ی قدرت‌ها پاسخ لازم را داده و در برابر حملات همبستگی خویش را تقویت می‌نمایند.

 

ما نیروهای مدافع خلق کردستان هیچ حمله‌ای توسط دولت ترک علیه هم‌میهنان را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت. اعلام می‌نماییم که تقاص خون هم‌میهنان شهید خویش را خواهیم گرفت. بر این مبنا برای کاظم علی که در نتیجه حملات دولت ترکیه به شهادت رسیده طلب رحمت می‌نماییم و این ضایعه را به خانواده وی و آحاد خلقمان در جنوب کردستان تسلیت می‌گوییم."