بازداشت کنشگران محیط زیست ادامه دارد

به گفته وکیل خانواده سیدامامی ۲۰ فعال محیط‌زیستی دیگر از سوی جمهوری اسلامی بازداشت شدند

به گفته وکیل خانواده سیدامامی ۲۰ فعال محیط‌زیستی دیگر از سوی جمهوری اسلامی بازداشت شدند

 

پیام درفشان وکیل خانواده کاووس سید امامی در گفتگو با ایسنا از بازداشت تعدادی دیگر از فعالان محیط زیست جنوب خبر داده است. به گفته در دیدار از دادسرای امنیت شعبه یک هم هیچ ارگانی مسئولیت صدور حکم ممنوع‌الخروجی مریم ممبینی را بر عهده نمی‌گیرد.

 

درفشان از بازداشت ٢٠ نفر دیگر از فعالان محیط زیستی جنوب ایران از سوی نیروهای امنیتی خبر داده است که هنوز از وضعیت آنان، دلیل بازداشت و محل نگهداری آنان خبری در دست نیست.

 

بنا به گزارش‌ها حفاظت اطلاعات سپاه اعضای موسسه‌های "حیات وحش پارسیان" و "حافظان طبیعت لاوردین" را بازداشت کرده و معاون قوه قضاییه و دادستان تهران در حالی اتهام آنان را "جاسوسی" عنوان کرده که محمود صادقی، نماینده مجلس ایران گفته است که کارشناسان وزارت اطلاعات در توضیح به نمایندگان مجلس، دلیلی برای "جاسوس بودن" این افراد نیافته‌اند.

 

سام رجبی، هومن جوکار، نیلوفر بیانی، مراد طاهباز، مرتضی آریان‌نژاد، طاهر قدیریان، امیرحسین خالقی و سپیده کاشانی از جمله فعالان بازداشت‌شده در بهمن‌ماه و اسفندماه سال ۹۶ به شمار می‌روند.

 

مرگ مسکوک کاووس سیدامامی و بازداشت گسترده فعالان محیط زیست با واکنش‌های سازمان‌های حقوق بشری در جهان مواجه شده است. سازمان ملل در واکنش به اعمال ایران از این کشور خواست تا به فعالان عرصه‌ حقوق زیست احترام بگذارد.