اعتصاب سراسری کامیون‌داران در سومین روز ادامه دارد

گزارش‌‌های متعدد حاکی از سومین روز اعتصاب کامیون داران در شهرهای مختلف ایران و روژهلات کردستان است

گزارش‌‌های متعدد حاکی از سومین روز اعتصاب کامیون داران در شهرهای مختلف ایران و روژهلات کردستان است

 

دور تازه این اعتصاب از شنبه (٣١ شهریور) آغاز شده است. تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حاکی از اعتصاب کامیون داران در شهرهای اهواز، شیراز، شهرضا، بوشهر، بستان‌آباد، تبریز، اراک، نهبندان، گرگان، زرین‌شهر، مبارکه، رشت، نیشابور، قم، خرمشهر، خمینی‌شهر، ساوه، سبزوار و بندرعباس است. کامیون‌داران روژهلات کردستان در شهرهای همدان، و اورمیه هم به اعتصاب سراسری پیوسته‌اند.

 

افزایش حقوق بازنشستگی و سختی کار، کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی، افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه، کسر حق پرداختی بیمه رانندگان، حذف دلالان و واسطه‌ها از پایانه‌ها و باربری‌ها، نظارت بر برخوردهای غلط و سلیقه‌ای ماموران راهنمایی و رانندگی و مجازات ماموران و افسران رشوه‌گیر از جمله خواسته‌های صنفی رانندگان کامیون عنوان شده است.

 

به نقل از ایلنا رییس کمیسیون عمران مجلس ایران از تشکیل جلسه با حضور مسئولان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت و معدن و تجارت، وزارت کار و نماینده جامعه کامیون‌داران در امروز (٣ مهرماه) خبر داده است.

 

یادآوری می‌شود که دور پیشین اعتصاب کامیون‌داران پس از وعده‌های مسئولان پایان یافته بود اما به دلیل خلف وعده مسئولان، کامیون‌داران اعلام کرده‌اند که برای یک بار دیگر دست از کار می‌کشند و به اعتصاب دست خواهند زد.