لیلا گووَن به تخلف انضباطی محکوم شد

​​​​​​​مسئولان زندان بازجویی انضباطی را در مورد لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک کردستان آغاز کرده و وی را به یک ماه تخلف انضباطی محکوم کردند

لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و نماینده سابق جولمرگ ه.د.پ در مجلس ترکیه در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از ١۴ روز قبل به اعتصاب غذا دست زده است. گووَن اکنون در بخش (اَ) زندان آمَد محبوس است و همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد. مسئولین زندان پس از آغاز اعتصاب لیلا گووَن به بازجویی انضباطی وی پرداخته‌اند.

 

در این چهارچوب از لیلا گووَن خواسته شده تا از خود دفاع کند. گووَن هم به بازجویان گفته است که اوجالان در تلاش برای حل مسئله کرد که بزرگترین مسئله کشور است از طریق دمکراتیک و صلح‌جویانه اقدام کند، اما مدت مدیدی است که به حصر محکوم شده است.

 

گووَن خاطرنشان کرده است که این امر به تشدید جنگ انجامیده و به زندگی مشترک خلق‌ها ضرر رسانده است. وی افزوده است:"من نماینده منتخب یک خلق هستم. برای کمک به آشتی اجتماعی به مسئولیت‌های خود عمل می‌کنم. برای پایان دادن به حصر اوجالان و فراهم کردن زمینه‌های پایان دادن به جنگ باید بتواند با خانواده و یا وکلای خود دیدار کند. من به عنوان نماینده خلق در چهارچوب مواردی که بیان کرده‌ام با اراده آزاد خود دست به اعتصاب غذا زده‌ام. به نظر من این امر وظیفه‌ای اخلاقی و انسانی است. همچنین لازم می‌دانم یادآوری کنم که این فعالیت من هیچ ضرری به اداره زندان و یا افکار عمومی نمی‌رساند و جرم هم نیست."

 

به تخلف انضباطی متهم شد

مسئولان زندان با ادعای "با اعتصاب غذا آسایش و امنیت سازمان را تضعیف می‌کند" لیلا گووَن را محکوم کرده‌اند تا سه ماه دیگر در فعالیت‌ها شرکت نکند. اما به دلیل اینکه این نماینده پیش از این هم با چنین حکمی روبرو شده است جزای این بار بصورت یک ماه کار بدون حقوق محکوم شد. به سخن دیگر لیلا گووَن رییس مشترک ک.ج.د از سوی مسئولین زندان به یک ماه 'بیگاری' محکوم گردیده است.