عنصر کردستیز پارلمان اقلیم کردستان و سفر مخفیانه به ترکیه

اعلام شد که آیدین معروف نماینده جبهه ترکمن عراق به نمایندگی از وزارت تجارت و صنعت حکومت اقلیم کردستان در سفر به ترکیه مخفیانه با مقام‌های رژیم ترک ملاقات کرده است.

   آیدین معروف یکی از پارلمانتارهای مجلس اقلیم کردستان از جبهه ترکمن عراق است. اگر چه حکومت اقلیم هنوز سمت این عنصر وابسته به میت را رسما اعلام نکرده است اما نامبرده به عنوان نماینده وزارت تجارت و صنعت حکومت اقلیم کردستان در سفر به کشور ترکیه مخفیانه با آسلیهان ارسلان رییس اتاق بازرگانی الازیغ ملاقات کرده است. اعلام شد که آیدین معروف به درخواست علی شکرلیسوی عضو اتاق بازرگانی الازیغ به ترکیه سفر کرده است.

   آیدین معروف که در میان کردهای جنوب کردستان به عنوان مزدور سازمان جاسوسی میت ترکیه و فردی کردستیز شناخته می‌شود پس از دیدار مخفیانه در الازیغ به رسانه‌ها گفت:"ما در مورد روابط سیاسی و تجاری مابین هولیر-آنکارا و بغداد- آنکارا گفتوگو کردیم. ما بزودی گام‌های بهتری را برخواهیم داشت. روابط سیاسی و دیپلماتیک ما مفیدند. این روابط تأثیر مثبتی بر همکاری‌های ما خواهند داشت."

   گسیل آیدین معروف به ترکیه در حالی صورت گرفته است که ماه گذشته سمت وزارت تجارت و صنعت از سوی پارلمان حکومت اقلیم به جنبش تغییر (گوران) واگذار شد و کمال مسلم قرانی به عنوان وزیر معرفی شده بود.

   سیاستمداران جنوب کردستان از آیدین معروف به عنوان یکی از چندین گماشته دولت ترکیه در حکومت اقلیم کردستان نام می‌برند که احزاب حاکم در جنوب میلی به برکناری آنان در حیطه سیاست این بخش از کردستان نشان نمی‌دهند.