گونای: ما اجازه نمی‌دهیم که روژآوا هدف حملات قرار گیرد

سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها گفت: اکنون نیز می‌بینیم که اهدافی را که داعش موفق به انجام و تحقق آن نشد، آکنون حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ تلاش می‌کند آن را به نتیجه برساند. ما از افکار عمومی می‌خواهیم که نباید اجازه دهند که روژآوا هدف حملات مجدد قرار گیرد.

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکرات خلق‌ها در دفتر مرکزی این حزب نشستی خبری را برگزار کرده و موضوعات روز را مورد بحث و بررسی قرار داد. گونای در آغاز با اشاره به دستگیری عایشه گوکهان سخنگوی موقت جنبش زنان آزاد (ت.ژ.آ) اظهار داشت: در اینجا ما می‌خواهیم یک بار دیگر بگوییم که هیچگاه نخواهند توانست با فشار، سرکوب، بازداشت و تهدید و ارعاب جنبش زنان کورد را در هم بشکنند. هر دستگیری و هر عملیات آنها، اراده و عزم راسخ ما را نستوه‌تر می‌کند. دستگیری عایشه گوکهان به معنای درهم شکستن اراده زنان آزاد نیست... باید وی هر چه زودتر آزاد شود. ما این دستگیری را محکوم می‌کنیم.

مقاومت ادامه دارد

گونای در ادامه سخنان خود اظهار داشت که ۱ نوامبر روز جهانی کوبانی را به تمامی آحاد خلق کورد، دوستان کورد و خلقهای جهان تبریک می‌گوید. امروز همچنین سالگرد مرگ شاعر زنده یاد، آرژن آرای است. با ادای احترام یاد و خاطره وی را گرامی می‌داریم. همانگونه که اطلاع دارید، فردا نیز روز جهانی کوبانی است. از هم اکنون این روز تاریخی را به کورد و دوستان خلق کورد تبریک می‌گویم. کوبانی در مقابل تاریکی داعش، روشنی‌بخش مبارزه کورد و دوستان خلق کورد بود. ما می‌توانیم بگوییم که روز جهانی کوبانی، روز اتحاد خلق کورد بود و همزمان با آن روز اتحاد انترناسیونالی بود. خلق ما و مبارزان انترناسیونال در مقابله با داعش و حامیان داعش با اراده‌ای بزرگ، نشان دادند که این روز می‌تواند هدیه‌ای برای تمامی بشریت محسوب شود. این مبارزه امروز نیز ادامه دارد.

بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نیازمندیم

گونای در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به لطف مقاومت کوبانی، داعش و حامیان آن درهم شکسته‌اند. به یمن مبارزه زنان، در این سرزمین، در خاورمیانه بذرهای آزادی، صلح و ثبات شکوفه دادند. مژده آینده‌ای روشن را دادند. به همین دلیل، لازم است که بیش از دیروز، انقلاب خلقها، زنان، انقلاب جوانان و انقلاب تمامی بشریت را حراست کنیم. اکنون نیز مشاهده می‌شود که آنچه را که داعش موفق به انجام آن نشد، اکنون آ.ک.پ/م.ه.پ درصدد تحقق آن هستند. از افکار عمومی درخواست می‌کنیم که اجازه ندهند روژآوا بار دیگر هدف حملات جدید قرار گیرد. هم در روژآوا، هم در جنوب کوردستان و هم در شمال کوردستان، بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و انسجام هستیم. اتحاد در میان کورد برای کورد و برای خاورمیانه لازم است. ما به عنوان حزب دمکراتیک خلق‌ها، از اراده‌ای که در راستای اتحاد خلق کورد حرکت می‌کند حمایت می‌کنیم و برای تحقق آن هر اقدامی را که لازم باشد، بر عهده ما باشد، انجام خواهیم داد.

با اتحاد می‌توانیم دستارودهایمان را حفظ کنیم

گونای در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که خلق کورد در هر منطقه‌ای می‌تواند در مقابل حملات از خود ایستادگی نشان داده و در ادامه افزود: از نظر من کورد در هر منطقه‌ای از طریق اتحاد می‌تواند در مقابل حملات مقاومت و ایستادگی از خود نشان دهد. می‌تواند دستاوردهای خود را حفظ نماید، اتحاد کورد، انسجام کورد، دیالوگ بین کورد می‌تواند پاسخی بزرگ به رژیم فاشیست ترک باشد. رژیم فاشیست ترک تلاش می‌کند کورد را دچار اختلاف کند، آنها را پراکنده کرده و کورد را بدون اراده نمایند. اما کورد، دیگر کورد دیروز نیست. اما کورد نیز باید بتواند مانع از سیاستهای پلید آنان شوند. در جنوب کوردستان آنها، سیاستهای پلیدی را به کار می‌بردند. باید نیروهای کورد در مقابل این سیاست هوشیاری خود را حفظ کنند، باید دستاوردهای کورد که با مبارزه‌ای بی نظیر کسب شده است، حفظ شوند. این مهم نیز صرف در پرتو اتحاد و انسجام ممکن می‌گردد.