هشدار هنرمندان کورد در مورد عواقب آغاز جنگ داخلی در کوردستان

هنرمندان هر چهار بخش کوردستان در اروپا طی بیانیه‌ای مشترک در مورد برافروختن جنگ داخلی میان گروه‌های کورد هشدار دادند و درخواست نمودند همه مانع توطئه‌ی اشغالگران و جنگ کورد با کورد شوند زیرا تنها فقط مردم کورد متضرر خواهند شد.

در ادامه‌ی واکنش‌ها علیه اقدامات پ.د.ک و مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان برای ایجاد فتنه و آشوب و برافروختن جنگ داخلی در کوردستان، عصر روز گذشته در شهر کلن آلمان، تعداد زیادی از هنرمندان هر چهار بخش کوردستان تجمع کردند و در بیانیه‌ای مشترک اینگونه اقدامات را توطئه‌ی رژیم ترکیه خواندند و ضمن اعلام موضع خود در مورد این شرایط و ایجاد جنگ داخلی هشدار دادند و درخواست نمودند همه مردم کورد مانع توطئه‌ی اشغالگران و جنگ داخلی شوند.

این هنرمندان که نمایندگان هر چهار بخش کوردستان هستند در بیانیه‌ی خود اعلام کردند، همه می‌دانند چند روزیست یک بار دیگر رخدادهای ناگوار در اقلیم کوردستان روی می‌دهد.

بیانیه می‌افزاید: پ.د.ک پیشتر در زین ورته و در آخرین مورد نیز در منطقه‌ی گاره اقدام به انتقال نیروی ویژه و تاسیس مقر نظامی کرده است. این امر هم برای نیروهای گریلا بسیار مشکوک می‌باشد. چون این نیروها به نزدیکی مناطق گریلا فرستاده شده‌اند.

هنرمندان کورد همچنین تاکید کردند: پ.د.ک در زمانی به چنین اعمالی دست زده است که رژیم اشغالگر ترک در تلاش است تا به هر شیوه ممکن جنبش آزادیخواهی کورد را نابود کند و با تمامی توان خود به این منطقه حمله کرده است. انتقال نظامیان پ.د.ک به آنجا تهدید بزرگی است و از قراین پیداست ترکیه می‌خواهد یکبار دیگر کوردها را به دست خود کوردها بکشد و این اقدامات پ.د.ک نیز صرفا خدمت به اشغالگران است و بر خلاف منافع ملی می‌باشد. در چنین شرایطی باید مسائل میان کوردها با گفتگو حل شوند و مانع جنگ داخلی شد. زیرا شروع جنگ داخلی لکه‌ی ننگی برای کوردها خواهد بود.

هنرمندان در ادامه اعلام کرد‌ه‌اند؛ ملت کورد محال است چنین چیزی را بپذیرند، مردمی که فرزندانشان را برای آزادی کوردستان فدا کردند، باید مانع چنین شرایط خطرناکی شود و این وظیفه به عهده‌ی خلق ما چه در داخل و چه در خارج میهن است.

در ادامه هنرمندان کوردستان خطاب به مسعود بارزانی رئیس پ.د.ک می‌گویند: در چنین شرایطی وظیفه‌ی سنگینی به دوش مسعود بارزانی رئیس پ.د.ک گذاشته می‌شود، همان طور که وعده داده بود یک بار دیگر اجازه ندهد خون کورد به دست کوردها ریخته شود، امروز هم نباید اجازه دهد این فاجعه رخ دهد.

ما به عنوان هنرمندان هر چهار بخش کوردستان که همیشه دوشادوش خلقمان ایستاده‌ایم، درخواست می‌کنیم که همه با فراغ بال و آینده‌نگری مثبت مسائل را با گفتگو حل کنیم. چون این مسائل فقط میان دو حزب نیستند، بلکه به همه‌ی خلق کورد مربوط می‌باشند و نتیجه‌ی آن سرنوشت خلق کورد را تعیین می‌کند. برای همین باید همه منافع ملی را در نظر بگیرند و برای آن مبارزه کرده و از دستاوردهای بدست آمده صیانت کنند و اجازه ندهند تا به کوردها زیان وارد شود.

نه به جنگ داخلی

آری به اتحاد ملی کورد

مرگ بر اشغالگران

زنده‌باد کورد و کوردستان"