خانواده‌ی شهدای گریلا و پیشمرگه: جنگ داخلی نمی‌خواهیم!

خانواده‌ی شهدای گریلا و پیشمرگه، تلاش‌های پ.د.ک برای جنگ‌افروزی را سیاست دولت ترکیه دانسته و درخواست نمودند تا با جنگ افروزی مقابله شود چون خون فرزندان آنها را در قبال آزادی کوردستان ریخته شده است، بی‌اثر می‌کند.

اقدامات پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) برای جنگ‌افروزی علیه پ.ک.ک ادامه دارد. شهروندان از اقشار مختلف علیه این تلاش‌ها هستند. خانواده‌ی شهدای گریلا، پیشمرگه و مبارزان هم در این رابطه با روژنیوز گفتگو کردند و از خانواده‌ی همه‌ی شهدا خواستند تا در مقابل اخلالگری‌های پ.د.ک بایستند.

علی ابوبکر پدر شهید چیا باکور، به عنوان خانواده‌ی شهید گریلا که فرزندش در هفتانین شهید شده است، پ.د.ک را به عنوان حزبی خونریز توصیف کرده و می‌گوید: پ.د.ک خاک ما را حراج کرده است، همان طور که پیشتر به مزدور دولت بعث تبدیل شده بود، اکنون نیز در قبال پول و ثروت به مزدور دولت اشغالگر ترکیه تبدیل شده است.

آمنه محمود که همسر و فرزندش شهید هستند، می‌گوید، نمی‌خواهد گریلا و پیشمرگه مانند همسر و پسر او به دست جاسوسان شهید شوند. او گفت: اکنون به جای جنگ داخلی باید برای محقق کردن اهداف شهدا تلاش کنیم، اگر جنگ داخلی ایجاد شود تلاشهای شهدا بی‌نتیجه خواهند شد.

ابراهیم محمد پدر گریلای شهید "پولا" که در سال ۱۹۹۸ شهید شد اعلام کرد: جنگ داخلی نه به نفع کورد و نه حتی به نفع پ.د.ک است، این جنگ فقط به نفع دشمنان است. اردوغان پ.د.ک را مانند ابزار به کار می‌گیرد. خانواده‌ی شهدای ی.ن.ک و پ.د.ک هم خواهان این جنگ نیستند.

در همین رابطه آسکه علی که برادر و فرزندش شهید پیشمرگه هستند، می‌گوید: ما به عنوان خانواده‌ی شهدا مخالف جنگ برادرکشی هستیم. ما درخواست می‌کنیم که در هر چهار بخش کوردستان مانع جنگ شوند چون زنان بیشتر از همه آسیب می‌بینند.

موضع‌گیری‌ها علیه جنگ افروزی‌های پ.د.ک همچنان ادامه دارند و در حال افزایش هستند. همه‌ی اقشار جامعه به این نتیجه رسیده‌اند که پ.د.ک در قبال به دست آوردن ثروت حاضر است تا وطنمان را به دولت فاشیست ترکیه تقدیم کند و زندگی شهروندان و خون فرزندان این مردم برای آنها ارزشی ندارد.


منبع: rojnews