پارت دمکرات پس از زینی ورته اینبار نیروهایش را به گاره گسیل کرد

پ.د.ک نیروهای فراوانی را به منطقه گاره در نزدیکی مرز روژاوای کوردستان منتقل کرده و با احداث پایگاه و حفر خندق درصدد دست زدن به توطئه‌ای تازه‌ای علیه کوردهاست.

پ.د.ک پس از غائله زینی ورته اینبار در نظر دارد فتنه‌ی تازه‌ای در منطقه گاره براه بیاندازد.

خبرگزاری روژنیوز با استناد به منابع آگاه محلی در خبری اعلام کرده است که پارت دمکرات کوردستان (پ.د.ک) در دو روز گذشته نیروهای نظامی تازه‌ای را تحت عنوان «گُلان» تحت فرمان مسرور بارزانی به شهرک دینارته و دشت نحله از توابع بخش آکری استان دهوک گسیل کرده است. در بخش دیگری از گزارش آمده است که پ.د.ک شبه‌نظامیان تبهکار موسوم به «پیشمرگ روژ» را همراه با شماری از نظامیان خود تحت عنوان «گلان» به این منطقه اعزام کرده است.

 منابع مذکور به روژنیوز گفته‌اند که نیروی موسوم به گلان مستقیما از مسرور بارزانی دستور می‌گیرند. پس از آنکه پیشمرگه‌های دیگر پ.د.ک از رفتن به این منطقه سر باز زدند، مسرور بارزانی شخصا نیروی ویژه‌ای را برای این منطقه تشکیل داده است.

در تصاویر ویدیویی منتشر شده نیز تعداد زیادی خودرو دیده می‌شوند که در حال انتقال ادوات نظامی هستند. روژنیوز اعلام کرده است که این ادوات به روستاهای ملکه، دوستا، گیسه، گره دینارته، گره مزرینگان، گره نافخوش، گره دفری، مامشمش و روستاهای آسوری واقع در منطقه زیباری منتقل شده‌اند و در این مناطق اقدام به احداث پایگاه نظامی و سنگر کرده‌اند.

شایان ذکر است که شهرک دینارته و دشت نحله از توابع بخش آکری استان دهوک می‌باشند. این منطقه در نزدیکی کوهستان گاره است که در کنترل نیروهای گریلای جنبش آزادیخواهی کوردستان می‌باشد.