پلتفرم اتحاد برای دمکراسی: دولت ترکیه در حال زمینه‌سازی برای حملات نژادپرستانه است

پلتفرم اتحاد برای دمکراسی در مورد تداوم جنگ ارمنستان و آذربایجان علیرغم اعلان آتش‌بس اظهار داشت که ترکیه به جای تلاش برای ایجاد صلحی پاینده، به منظور دست‌یابی به منافع سیاسی خود، بر این آتش که جان انسان‌ها را گرفته و شهرها را در می‌نوردد، بنزین می‌ریزد.

پلتفرم اتحاد برای دمکراسی در رابطه با جنگ بین آذربایجان و ارمنستان که باعث از دست دادن جان افراد بسیاری شده است بیانیه‌ای را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که علیرغم اعلان آتش‌بس، جنگ همچنان ادامه یافته و حاکمیت اتوریته، از روز آغاز این جنگ بنیاد ملت‌پرستی را برای گسترش این جنگ به کار گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با گذشت هر روز، بحران اقتصادی، بیکاری و فقر سنگین‌تر شده است. حاکمیت به جای بهبود وضعیت، بر شدت فشارها افزوده است و فشار سرکوب‌های حاکمیت روز بروز افزاش می‌یابد. حاکمیت آغوش خود را بر روی طریقتهای دینی گشوده است و تلاش می‌کند از این طریق ملت‌پرستی خود را تداوم بخشد. با سیاستهای تجاوزکارانه و اشغالگرانه خود تلاش می‌کند از طریق ملت‌پرستی زمینه را برای تداوم حاکمیت خود مستحکم نماید و هم در مقابل اپوزیسیون بایستد.

در راستای منافع خود بنزین بر آتش می‌ریزد

ترکیه به عنوان کشور عضو گروه مینسک و سازمان امنیت و همکاری اروپا، به جای یافتن راه‌حلی برای توافق و صلحی بین طرفین، در راستای منافع سیاسی-داخلی خود، با ترویج احساسات نژادپرستانه، بر این آتش بنزین می‌ریزد. همزمان با این اقدامات، وضعیت کنونی برای شهروندان ارمنی نیز به تهدیدی بزرگ تبدیل شده است و شهروندان ارمنستان نیز آماج حملات نژاد‌پرستانه واقع شده‌اند. گارو پایلان نماینده ارمنی حزب دمکراتیک خلق‌ها در حوزه انتخابیه آمد و مرکز تحقیقات استراتژیک اوراسیا ASAM نیز به دلیل پیشنهادات صلح‌آمیز و واکنشهایشان در راستای حل صلح آمیز این منازعه، در روزنامه‌های ترکیه به عنوان خائن قلمداد شده‌اند. دولت عامل چنین مسئله‌ای است. دولت از طریق چنین اقداماتی، زمینه را برای حملات نژادپرستانه آماده می‌کند.

صلح تنها راه حل است

جنگ نه تنها به انسانها و شهرها آسیب می‌رساند، بلکه همزمان به طبیعت نیز زیان می‌رساند. جنگ تنها در راستای منافع دولتهای مرتجع منطقه، نیروهای امپریالیستی و کاسبان و بازرگانان جنگ است. جنگ تنها در راستای منافع این عده است. تنها راه‌حل این جنگ نیز تاکید بر صلح است. غیر از صلح و آتشی هیچ راه‌حل دیگری امکان‌پذیر نیست.

منبع: MA