رویکرد نوین نیروهای گریلا تکنولوژی دشمن را خنثی می‌کند

دنیز آرارات از گریلاهای ه.پ.گ می‌گوید که دولت ترکیه در هفتانین با مقاومت شکست‌ناپذیر نیروهای گریلا مواجه شده و رویکردهای نوین گریلایی تکنولوژی دشمن را خنثی کرده است.

دنیز آرارات گریلای نیروهای مدافع خلق کوردستان در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز به ارزیابی توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مقاومت هفتانین و حملات سراسری رژیم ترکیه به کوردها پرداخت. آرارات خاطرنشان کرد که در نتیجه توطئه بین‌المللی ٩ اکتبر ١٩٩٨، رهبر خلق کورد برای جلوگیری از جنگ در سوریه از این كشور خارج شد. آرارات به شهیدان مرحله «نمی‌توانید خورشید را از ما بگیرید» ادای احترام کرد و یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

وی افزود:"یکی از هدف‌های توطئه مداخله در خاورمیانه بود. بزرگترین مانع برای دخالت نیروهای توطئه‌گر در خاورمیانه نیز پ.ک.ک و رهبر آپو بودند. جنبش‌های بسیاری از خاورمیانه برخواستند اما در پی نفوذ نیروهای بیگانه به داخل آنان نتوانستند گامی به پیش بردارند، اما پ.ک.ک و ایدئولوژی رهبر آپو راه دستیابه نیوهای توطئه‌گر را سد کرد. پ.ک.ک ۴٠ سال است علیه دولت‌های اشغالگر بویژه رژیم غاصب ترکیه می‌جنگد. مزدوران داعش که به بلایی بر سر بشریت مبدل شده بودند تنها از سوی نیروهای آپویی متوقف شدند. از اینرو نیروهای توطئه‌گر از روی ناچاری مجبور به توافقی محدود با نیروهای آپویی شدند."

ابتلای ارتش ترکیه به سندروم هفتانین

آرارات با اشاره به مقاومت هفتانین علیه حملات رژیم اشغالگر ترکیه گفت که ارتش ترکیه با تکیه بر تکنولوژی جنگی نیروهای بین‌المللی درصدد تصفیه پ.ک.ک است. آرارات افزود که ارتش ترکیه چنان می‌اندیشید که نیروهای گریلا نتوانند در مقابل این سطح از تکنولوژی ایستادگی کند و افزود:"از روز آغاز حملات اشغالگرانه تا به امروز عملیات‌های نیروهای گریلا ادامه دارند. ارتش ترک اکنون دچار سندروم هفتانین شده است. به همین دلیل دولتمردان تُرک برای روحیه‌دادن به سربازانشان مجبور شدند به خط مرزی بیایند. ارتش ترکیه در هفتانین از نا افتاده است و مسئولان دولت ترکیه برای سر هم کردن این ارتش به میان آنان می‌روند.

دولت ترکیه در رسانه‌هایش هر روز ادعا می‌کند که 'ما آنان را نابود کردیم، چیزی از آنان باقی نمانده است. به آنان ضربه زدیم'. اما هیچکدام این ادعاها واقعیت ندارند، هر روز مدعی می‌شوند که پ.ک.ک را از میان برمی‌دارند. اما پ.ک.ک روز به روز نیرومندتر و بزرگتر می‌شود، گام‌های تازه‌ای برمی‌دارد و ضربات مهلکی‌تری بر ارتش ترکیه وارد می‌کند. گریلا نیز در این مرحله با رویکرد و تاکتیک‌ نوین، بر نیرو و توانایی خویش افزوده است. دولت ترکیه در تمامی عرصه‌های داخلی (باکور کوردستان) با بن‌بست مواجه شده و برای نجات از این وضعیت هر روز مناطق حفاظتی مدیا را هدف حمله قرار می‌دهد. اما این حملات دستاوردی برای آنان نخواهد داشت."

مبارزه خلق و گریلا پیروزی را محقق می‌کند

آرارات خاترنشان کرد که ارتش ترکیه با ضربات مهلکی که از سوی گریلاهای کوردستان متحمل گردیده دچار شوک شده و در مورد شیوه‌های نوین جنگ گریلایی افزود:"شیوه نوین جنگ نیروهای گریلا در هفتانین آشکار شد. گریلاهای کوردستان با مبارزه‌ای ۴٠ ساله نشان دادند که دولت ترکیه با حملات اشغالگرانه نخواهد توانست به چیزی دست یابد. حملات دشمن با شکست مواجه شده‌اند. رویکردهای جنگ گریلایی تکنولوژی دشمن را خنثی کرده است. البته دشمن بجز تکنیک چیز دیگری در دست ندارند که به تعریف و تمجید از خود بپردازند. ما به وضوح در هفتانین شاهد بودیم که سربازان ترکیه توانی برای جنگ با نیروهای گریلا ندارند.

اینکه در هفتانین توانسته‌اند چند نقطه کوچک را کنترل کنند بخشی از مسئله است. اما واقعیت این است که نیروهای گریلا هم در همان مناطق حضور دارند. نیروهای گریلا در تمامی منطقه حضور دارند و این واقعیت است. کارزار ک.ج.ک با عنوان «حصر، فاشیسم و اشغالگری کافیست، روز آزادی فرارسیده است» تنها از سوی نیروهای گریلا به پیش برده نمی‌شود. با مشارکت خلق در این کارزار نیروهای گریلا نیز با هیبت بیشتری با دشمنان می‌جنگند. سال ٢٠١٢ ما اینگونه دشمن را وادار کردیم نزد رهبری برود، مبارزه مشترک گریلا و خلق ضامن پیروزی است. نیروهای آپویی همچنانکه داعش را در هم شکستند، مزدوران اردوغان را نیز از میان برمی‌دارد. ما برای شکست توطئه و پایان دادن به اشغالگری عرصه‌های مقاومت را نیرومندتر می‌کنیم."