تاشدمیر: مقاومت کورد آ.ک.پ را وارد بحرانی عمیق نمود

دیلان درایت تاشدمیر نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در پارلمان، در نشستی اعلام نمود که مقاومت کورد، آ.ک.پ را به بحرانی عمیق برده است.

در استانبول، تشکیلات حزب دمکرات خلق‌ها در منطقه اسن یورت، در چارچوب کارزار "مقاومت علیه فاشیسم، دمکراسی و عدالت برای خلق‌ها" در نشستی سازماندهی شده از سوی خلق شرکت کرد. نشست در سالنی برگزار شده و نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها، دیلان درایت تاشدمیر و الیف بولوت ریاست مشترک این حزب در شهر، اعضای MYK  و نمایندگان مجلس، فعالان جنبش زنان آزاد، نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی و صدها شخصیت دیگر در این نشست حضور داشتند.

الیف بولوت ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها در این نشست سخنرانی کرده و اظهار داشت: تلاش می‌کنند ائتلاف فاشیستی را قدرتمند کنند. سیستم حقوقی را از میان برداشته‌اند. قانون اساسی را نادیده می‌گیرند. جستجوی عدالت را نادیده می‌گیرند. ما در مقابله با این تابلوی بدی که آ.ک.پ و م.ه.پ ترسیم کرده‌اند، مبارزه خود را ادامه می‌دهیم.

بدون اطلاع پیشین، دفاتر حزبی ما را بازرسی یا به آن حمله می‌کنند. رفقای ما را شکنجه می‌کنند. زیر نظر گرفته و بازداشت می‌کنند. در مقابل تمامی این حرکات ما به عنوان حزب دمکراتیک خلق‌ها همواره ائتلاف دمکراتیک را تقویت کرده و در مسیر دمکراتیک حرکتمان را ادامه خواهیم داد. ما از امروز به بعد با این نشست‌ها، برنامه‌ها و فعالیتهای خود را قدرتمند می‌کنیم.

آ.ک.پ دچار فروپاشی می‌شود

سپس دیلان درایت تاشدمیر نماینده حزب دمکراتیک خلق‌ها در نشست برگزار شده سخنرانی کرده و به مقاومت و ایستادگی خلق کورد اشاره کرده و با خاطرنشان ساختن طرح انحلال گفت: آک.پ با وضعیتی مواجه شده است که هم اکنون در حال ریزش است. به دلیل مقاومت و مبارزه خلق کورد آ.ک.پ وارد بحران عمیقی شده است. از طریق مخالفت با خلق کورد، تلاش می‌کنند تا زمامداری خود را حفظ کنند. اما در واقع ما به آنها ضربه وارد کرده و بار دیگر نیز می‌خواهیم که به آنها آسیب برسانیم. به همین دلیل است که ما تلاش داریم تمام بخش‌های دمکراتیک جامعه را متحد کرده و مبارزه را سازماندهی کنیم.