آخرین اخبار سیلابها در ایران؛ ١٣ کشته و ۵٠ زخمی تا اکنون

​​​​​​​در حادثه بارش‌های سیل آسا صبح امروز ١١ تن در شیراز جان خود را از دست دادند. دو شهروند هم در در سرپل ذهاو کرماشان و پلدشت لرستان در اثر سیل کشته شده‌اند. گفته می‌شود که تعداد تلفات بیشتر از این آمار است.

به گفته‌ی محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل‌ ذهاو بارش شدید باران به مرگ یک جوان اهل روستای کانی‌عزیز انجامیده است.

 

پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس ایران در گفتگو با رسانه‌های خارجی از مرگ ١١ نفر و زخمی شدن ٣۵ تن دیگر در سیل امروز شیراز خبر داده است. برخی خبرگزاری‌ها تعداد مجروحان سیل در شیراز را ۵٠ نفر اعلام کرده‌اند.

 

یک زن در روستای سرسنگر از توابع کوهدشت استان لرستان بر اثر ریزش آوار جان خود را از دست داده است.

 

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد که راههای ارتباطی ۱۱ روستا در شهرستان راز و جرگلان و ۷ روستا در مانه و سملقان به علت جاری شدن سیلاب خراب شده و ارتباط این روستاها به طور کامل قطع شده است. وی گفت، باید هر چه سریعتر قبل از آنکه دوباره سطح آب بالا بیاید به این مناطق تجهیزات و آذوقه فرستاده شود.

 

در همین راستا مدیر کل ستاد بحران استان قزوین اعلام کرد، ۵٨ روستا در این استان در معرض سیل قرار دارد.

 

در استان لرستان نیز وضعیت بحرانی اعلام شده است. به دلیل طغیان خرم رود ممکن است منازل و تاسیسات حاشیه‌ی رود به طور کامل به زیر آب بروند.

 

همچنین در شبکه‌های اجتماعی گفته شده که بخشی از جاده خرم‌آباد به اندیمشک محور کاکلستان به دلیل سیل و طغیان خرم‌رود از بین رفته است. پل‌های موقت ترافیکی در مسیر رودخانه خرم‌رود خرم‌آباد که مانع از وقوع سیل می‌شوند نیز تخریب شده‌اند.

 

زین‌العابدین موسوی، فرماندار آبادان نیز از غرق شدن دو کودک سه و پنج ساله در یکی از نهرهای اروندکنار خبر داد. گفته می‌شد که رودخانه اروندرود دو کودک را بلعیده اما فرماندار آبادان این خبر را تکذیب کرد و مرگ این دو کودک را براثر «بی‌احتیاطی» دانست.

 

جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ای گفته است که با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر این‌که سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور طی امروز و فردا (۵ و ۶ فروردین) ضمن تقویت، به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد. از ساکنان این مناطق و مسافران نوروزی خواسته است تا نکات ایمنی را رعایت کنند.