آخرین وضعیت یوکسل کوچ و اعتصابگران غذا در استراسبورگ

​​​​​​​روز گذشته یوکسل کوچ از اعتصاب‌گران غذای استراسبورگ در پی ناراحتی شدید جسمی به بیمارستان منتقل شد و پس از ساعاتی مجددا به محل اعتصاب غذا برگشت. دکتر فخرالدین گلشن در مورد وضعیت اعتصابیون استراسبورگ جزئیاتی را با افکار عمومی در میان گذاشت

اعتصاب غذای سیاستمداران و فعالان جامعه مدنی کردستانی در شهر استراسبورگ فرانسه وارد ۴٩مین روز خود شد. این اعتصاب برای پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد در حال انجام است. دکتر فخرالدین گلشن در مورد وضعیت جسمی یوکسل کوچ و همراهان وی در این اعتصاب با رسانه‌‌ها گفتگو کرد. به گفته وی، یوکسل کوچ از پذیرش مداوا سر باز زده و اکنون تحت مراقبت قرار گرفته است.

 

دکتر گلشن خاطرنشان کرد که از ۴۶مین روز اعتصاب ناراحتی قلب یوکسل کوچ بروز کرده و همچنین از دیروز درد شدیدی را در شکم، قلب و افت فشار خون تحمل می‌کند.

 

دکتر گلشن خاطرنشان کرد که پس از دردهای شدید کوچ مجبور شده‌اند او را با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل کنند.

 

ناراحتی جگر بر ارگانهای دیگر جسم وی تأثیر کرده است

یوکسل کوچ دیروز ٧ ساعت تحت مراقبت پزشکی قرار گرفت. وی از پذیرش درمان سر باز زد و به محل اعتصاب منتقل گردید. طبق گفته‌های دکتر فخرالدین ناراحتی جگر کوچ بر دیگر اندام‌های جسم تأثیر گذاشته است. ضعف جسمی ناشی از عدم تصفیه خون و سردردهای شدید کوچ را رنج می‌دهند.

 

کوچ تحت مراقبت است

اعتصابگران استراسبورگ تحت مراقبت تیم پزشکی فخرالدین گلشن و همکاران وی قرار دارند. کوچ به دلیل ناراحتی شدید نمی‌تواند با ملاقات‌کنندگان دیدار کنند.

 

هر آن احتمال وقوع رویدادی ناگوار وجود دارد

دکتر فخرالدین گلشن در ادامه خاطرنشان کرد، از میان اعتصاب کنندگان وضعیت کرم سلهان هم نگران‌کننده است و وی پس از کنترل پزشکی در بیمارستان مجددا به میان اعتصابگران منتقل شده است. دکتر گلشن روحیه سلهان را نیرومند عنوان کرد.

 

دکتر فخرالدین گلشن در پایان نسبت به بروز رویدادهای ناگوار غیرقابل جبران میان ١۴ فعال سیاسی کردستانی اعتصاب غذای استراسبورگ هشدار داد.