آزادی موقت دانش‌آموز بلوچ با قرار وثیقه هفتاد میلیون تومانی

یوسف سینگله، دانش‌آموزی که به اتهام توهین به قاسم سلیمانی بازداشت شده بود، موقتا با قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، «یوسف سینگله» (١٨ ساله) فرزند یونس، دانش‌آموز کلاس دوزادهم اهل روستای خوش آبادگو که روز ۱۹ دیماه/ ٩ ژانویه از سوی نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت شده بود، پس از ١١ روز در ۱ بهمن‌ با تامین وثیقه هفتاد میلیون تومانی موقتا تا زمان اتمام روند دادرسی آزاد شد.

منابع نزدیک به خانواده این دانش‌آموز پیشتر در تماس با گزارشگر کمپین فعالین بلوچ گفته ‌بودند: «شش لباس شخصی تمام اعضای خانواده را بیرون کردند و پس از تفتیش کامل منزل او را با دست‌بند و پابند بازداشت کردند و تنها به خانواده آن‌ها گفته شد که او‌ را به اداره اطلاعات کنارک می‌برند».

این منابع در آن‌زمان از اتهام‌های انتسابی علیه «یوسف سینگله» اظهار بی‌اطلاعی کردند اما گفتند احتمالا این بازداشت به‌خاطر انتقاد‌های او علیه وضعیت سیاسی کشور و کشته شدن قاسم سلیمانی باشد که در صفحات اجتماعی فعال بوده است.

روز گذشته حسین رحیمی رئیس پلیس تهران هم از بازداشت یک نوجوان دیگر به اتهام پاره کردن عکس قاسم سلیمانی خبر داده بود.

در اعتراضات هفته‌ی گذشته که به سرنگونی هواپیمای مسافربری توسط سپاه انجام شد، تصاویر و ویدیوهای زیادی از معترضین خشمگین که اقدام به پاره نمودن عکس‌ها و پوسترهای قاسم سلیمانی و علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران کرده بودند، منتشر شد