آغاز اعتصاب غذای نامحدود در استراسبورگ فرانسه

هجده کردستانی در شهر استراسبورگ فرانسه در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند

١٨ شهروند کردستانی در مقابل ساختمان شورای اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه دست به اعتصاب غذا زدند. مصطفی ساریکایا سیاستمدار کرد، دیلک اوجالان نماینده سابق ه.د.پ در مجلس ترکیه و یوکسل کوچ رییس مشترک کنگره جوامع کرد –اروپا در این اعتصاب غذا شرکت کرده‌اند.

 

در بیانیه‌ای که از سوی شرکت کنندگان در اعتصاب غذای نامحدود استراسبورگ صادر شده آمده است:

"ما به مثابه گروه ` ابتکار عمل آزادی برای اوجالان`برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان اعلام می‌کنیم که از ١٧ دسامبر ٢٠١٨/ ٢۶ آذر ١٣٩٧ به اعتصاب غذای نامحدود دست می‌زنیم.

 

ما به شورای اروپا، پارلمان اروپا و کمیته منع شکنجه اتحادیه اروپا می‌گوییم که در جزیره امرالی سیاستی غیرانسانی اِعمال می‌شود. یک رهبر محبوس چگونه سه سال از جهان، خانواده و خلق خود محروم می‌شود؟ چنین چیزی در هیچ جای دنیا وجود ندارد، در فاشیست‌ترین کشورها چنین قانونی وجود ندارد.

 

دول اروپایی متأسفانه بجای آنکه به نیروی چاره‌یابی و آشتی مبدل شوند به شریک جنایت‌های دولت ترک مبدل شده‌اند. اردوغان کمر به نابودی کردها بسته و از کودکان و زنان گرفته به قتل‌عام تمام جامعه می‌پردازد. اردوغان در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در حال قتل‌عام است.

 

سی‌پی‌تی را فرامی‌خوانیم که به وظایف خود عمل کرده و موضعی مثبت نشان دهد.

 

برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، برای پایان دادن به حملات بر خلقمان در روژاوا، شنگال و مخمور ما اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز می‌کنیم، تا تحقق خواسته‌هایمان به اعتصاب غذا ادامه می‌دهیم.

اسامی شرکت کنندگان در اعتصاب غذای نامحدود استراسبورگ

در اعتصاب غذای نامحدود استراسبورگ افراد زیر شرکت کرده‌اند: دیلک اوجالان، گلستان چیا ایکه، دنیز روژبین، نورگل باشاران، رمضان ایمیر، مهمت نعمت سویم، مصطفی ساریکایا، محمد گهادری، دنیز سورگوت، آیفر اجه، یوکسل کوچ، کاردو بوکانی، کرم سولهان، عگید ورال و اکرم یاپج.