آغاز شمارش آرای انتخابات شهرداری‌ها؛ ه.د.پ جایگاه نخست در کردستان

​​​​​​​در سرتاسر ترکیه انتخابات به پایان رسید. شمارش آرا شروع گشته و با توجه به آمارهای منتشر شده تا این ساعت ه.د.پ بیشترین آرا را در شمال کردستان کسب کرده است

انتخابات امروز ساعت ١۶در شمال کردستان و ساعت ١٧ در ترکیه به پایان رسید و شمارش آرا شروع شده است. انتظار می‌رود که امشب بخشی از نتایج مشخص شوند.

 

انتخابات محلی شهرداری‌ها در شمال کردستان و ترکیه ساعت ٧ صبح امروز آغاز شد. در انتخابات امروز در چندین مکان هواداران ه.د.پ دستگیر شدند، همچنین در یکی از مناطق آمد دو ناظر اروپایی دستگیر شدند. اما با وجود دستگیری‌ها خلق به پای صندوق‌های رای رفته و همچنین در شمال کردستان استقبال خلق از انتخابات گسترده بود و امید به پیروزی ه.د.پ زیاد است. پروین بولدان ریاست مشترک ه.د.پ در آمد گفت: جشن بیرون انداختن قیمها را برگزار خواهیم کرد.

 

تعداد واجدین حق رأی در شمال کردستان و ترکیه برای انتخابات امروز ۵٧ میلیون و ۵٨ هزار و ۶٣۶ تن بود. ١١ حزب در این انتخابات شرکت کرده بودند و ١٩۴ هزار و ٣٩٠ صندوق برای اخذ رأی واجدان تعیین شده بود.

 

بر اساس گزارش منابع موثق مستقل با شمارش نیمی از آرا، حزب دمکراتیک خلق‌ها در ایالت‌های جولمرگ، ایغدیر، وان، آگری، آمد، باتمان، درسیم، قارص، مردین، سیرت و موش بیشترین تعداد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.