آغاز کمپین حمایت از عزیز اوروچ با شرکت ٢٠٠ روزنامه‌نگار

در حمایت از عزیز اوروچ روزنامه‌نگار بازداشت شده توسط رژیم ترکیه ٢٠٠ روزنامه‌نگار کمپین جمع‌آوری امضا را آغاز کردند

روزنامه نگار عزیز اوروچ روز ۱۱ دسامبر/ ٢٠ آذر توسط دولت ترکیه به همراه رئیس مشترک ه.د.پ بازید و یک شهروند دیگر در بازید دستگیر شدند. اکنون ۲۰۰ روزنامه نگار با آدرس اینترنتی www.Change.org  کمپینی به منظور جمع‌آوری امضا آغاز نموده‌اند تا به بی‌عدالتی علیه اروچ پایان داده شود و وی آزاد گردد.

در متن منتشر شده در کمپین آمده است: عزیز اوروچ مدت ۷ سال است در بسیاری از شهرهای کوردستان و ترکیه به کار روزنامه نگاری مشغول است، با گزارش‌ها و بیانیه‌هایش در رابطه با روزنامه‌نگاران محبوس در زندان‌ها شناخته می‌شد، اکنون وزارت کشور و رسانه‌های حکومتی از وی با عنوان تروریست نام می‌برند.

در ادامه آمده است: عزیز اوروچ علی‌رغم آنکه به شدت مورد شکنجه قرار گرفته اما زمانی که به بیمارستان منتقل گشته تحت مداوا قرار نگرفته است و تاکنون اجازه نداده‌اند خانواده‌اش با وی ملاقات کنند.

روزنامه‌نگاران در بیانیه مذکور دولت ایران و ارمنستان را به دلیل رد درخواست پناهندگی عزیز اوروچ محکوم کرده و این دو کشور را به نقض پیماننامه‌های بین‌المللی حقوق پناهندگی متهم کرده‌اند.

در پایان آمده است: ما درخواست می‌کنیم این بی عدالتی علیه همکارمان اوروچ پایان یابد و وی آزاد شود. برای آنکه سایر خبرنگاران به این سرنوشت دچار نشوند، از همه‌ی سازمانهای روزنامه نگاران، سندیکاها، شورای حقوق بشر سازمان ملل، پارلمان اروپا و همه ی سازمانهای حقوق بشری می‌خواهیم که در این زمینه تحقیق کرده و از وی حمایت کنند.

در پایان اسامی ٢٠٠ روزنامه‌نگار که این کمپین را اغاز کرده‌اند ذکر شده است.