آلفونسی: باید کشورهای اروپایی فورا تلاشهایشان را آغاز کنند

​​​​​​​پارلمانتار سابق پارلمان اروپا فانچویس آلفونسی که اهل منطقه‌ی کورسیکای فرانسه است اعلام کرد، باید کشورهای اروپایی فورا تلاشهایشان را برای پایان دادن به حصر اوجالان آغاز کنند.

عضو حزب ملی کورسیکا "پی‌ان‌سی" و پارلمانتار سابق پارلمان اروپا فرانچویش آلفونسی در مورد موضع گیری کشورهای اروپایی در مورد اعتصاب غذای فعالین در استراسبورگ که وارد روز ۷۰م شد و همچنین در مورد حملات به روژاوا در قالب نامه‌ای نظرات خود را اعلام کرد.

 

آلفونسی به نامه‌ای که ۶ پارلمانتار انجمن ملی فرانسه در مورد اعصاب غذای فعالین برای وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایو لودریان نوشته است، اشاره نمود. وی اعلام کرد، حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان بر خلاف همه‌ی قوانین است و اعتصاب غذای فعالین در مخالفت با این حصر میباشد. آلفونسی گفت،"وقتی نامه ارسال شد، از میان ۱۷ اعتصاب کننده وضعیت سلامت ۷ تن وخیم بود. یوکسل کوچ رئیس مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک کردستانیان اروپا که نماینده‌ی سازمانهای کرد در اروپا است، روانه‌ی بیمارستان شده بود.

 

آلفونسی در مورد درخواستهای اعتصاب کنندگان برای پایان حصر اوجالان که ۲۰ سال است در دست دولت ترکیه محبوس است، سخن گفت. وی یادآور شد که اعتصاب در مقابل پارلمان اروپا در حال انجام است. همچنین رئیس مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک (ک.ج.د) لیلا گوون پس از آزادی از زندان باز هم به اعتصابش ادامه می‌دهد.

 

این سیاستمدار اعلام کرد، کردهای اروپا هفته‌ی گذشته در استراسبورگ راهپیمایی بزرگی انجام دادند. میلیتانهای کرد در حال انجام فداکاری بزرگی هستند. خلق کرد مبارزات خود را هم در داخل کردستان و هم در مهاجرت با شکوه هرچه تمامتر انجام می‌دهد.

 

آلفونسی همچنین گفت، دولت ترکیه به صورت غیرقانونی به کردها حمله می‌کند، هم زمان همگان در مقابل آن سکوت کرده‌اند."دولت ترکیه از این سکوت نیرو می‌گیرد و به روژاوای کردستان حمله می‌کند و همه‌ی کردها را هدف قرار می‌دهد. پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد نیروهایشان را از سوریه خارج می‌کنند، دولت ترکیه تهدیدها و حملاتش به منطقه‌ی مستفل روژاوا را افزایش داد."

 

آلفونسی در نامه‌اش از دولت فرانسه انتقاد کرد و گفت،"در مقابل حملات دولت ترکیه و اردوغان، فرانسه هیچ مخالفت و ممانعتی انجام نداده است. این تهدیدها و حملات دولت ترکیه خطرناکند و اگر متوقف نشوند سبب ایجاد خطرات بزرگی می‌شود. باید کشورهای اروپایی سریعا در مورد این موضوع در سیاستهای خود تجدید نظر کنند."