آلمان ٧٨ میلیون یورو به اردوغان می‌دهد

علیرغم بحران موجود مابین حکومت آلمان و رژیم اردوغان، دولت مرکل متعهد شده است که در اکتبر سال جاری میلادی ٧٨ میلیون یورو کمک در چارچوب پیمان پناهنده‌گان به رژیم اردوغان کمک می‌کند

علیرغم بحران موجود مابین حکومت آلمان و رژیم اردوغان، دولت مرکل متعهد شده است که در اکتبر سال جاری میلادی  ٧٨ میلیون یورو کمک در چارچوب پیمان پناهنده‌گان به رژیم اردوغان کمک می‌کند

 

بحران رژیم حاکم بر ترکیه و دولت آلمان اگر چه ادامه دارد اما کمک‌های مالی به آنکارا از سوی دولت مرکل ادامه دارند. انگلا مرکل نخست وزیر آلمان اعلام کرده که قبل از انتخابات عمومی در ٢۴ سپتامبر "تدابیر شدیدتری در برابر ترکیه اتخاذ خواهند شد." با اینهمه آلمان بازهم به کمک‌های مالی به رژیم اردوغان ادامه می‌دهد.

 

روزنامه بیلد با تأیید این خبر گزارش داده است که آلمان در مجموع ٣١۴ میلیارد یورو به ترکیه کمک کرده است. اتحادیه اروپا در راستای پیمان پناهندگان که در مارس ٢٠١۶ به امضا رسید متعهد شد که ٣ میلیارد یورو به آنکارا کمک می‌کند.

 

دولت آلمان متعهد شده که ۴٢٧ میلیون یورو به ترکیه خواهد داد. این همه در حالی روی می‌دهد که مسئولان آلمان و اتریش در روزهای گذشته خواهان پایان بخشیدن به کمک‌های اتحادیه اروپا به رژیم اردوغان شده بودند.

 

١٠ میلیارد یورو در سه سال گذشته به اردوغان پرداخت شده است

 

از ماه مارس تا اکنون اتحادیه اروپا مبلغ ٢٣ میلیون یورو به رژیم حاکم بر ترکیه کمک نموده است. طبق برنامه اتحادیه اروپا می‌بایست در فاصله زمانی ٢٠١۴ تا ٢٠٢٠ مبلغ چهار میلیارد و ۴۵٠ میلیون یورو به رژیم ترکیه کمک کند. آلمان از آغاز سال جاری میلادی ١٩٠ میلیون یورو به آنکارا کمک کرده است.