آمار تازه دولتی: شمار جانباختگان کرونا در ایران به ۴۵٨۵ نفر رسید

وزارت بهداشت ایران ظهر دو‌شنبه آمار تازه‌ی قربانیان و مبتلایان به بیماری کووید-١٩ را در این کشور منتشر کرد. وزارت بهداشت به پنهان‌کاری و دستکاری در آمار واقعی جانباختگان ویروس کرونا و همچنین تعداد مبتلایان به بیماری متهم شده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ظهر روز دو‌شنبه (٢۵ فروردین/١٣ آوریل) در نشستی خبری اعلام کرد، در ۲۴ ساعت گذشته (از ظهر یک‌شنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۴ فروردین) ۱۶١٧ بیمار مبتلا به این کروناویروس جدید شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید-۱۹ در ایران به ٧٣ هزار و ٣٠٣ نفر رسید.

به گفته کیانوش جهانپور ١١١ بیمار کووید-١٩ در طی شبانه روز گذشته در ایران جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب تعداد قربانیان به ۴ هزار و ۵٨۵ نفر رسیده است.

به گفته‌ی وی تا امروز ۴۵٩٨٣ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران سپس اعلام کرد که ٣ هزار و ٨٧٧ نفر از بیماران مبتلا به کروناویرس در وضعیت شدید قرار دارند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار داده شده‌اند.

وزارت بهداشت ایران با انتقادهای گسترده‌ای در داخل و خارج از این کشور مواجه شده است. منتقدان این وزارتخانه‌ را به همدستی با سپاه پاسداران در مخفی‌کاری و دستکاری آمار واقعی و عدم اطلاع‌رسانی در خصوص شیوع کروناویروس در اوایل بهمن سال گذشته متهم می‌کنند.