آمار حکومتی قربانیان و مبتلایان به کرونا در ایران: شمار جانباختگان به ۴۴٧۴ نفر رسید

وزارت بهداشت ایران ظهر یک‌شنبه آمار تازه‌ی قربانیان و مبتلایان به بیماری کووید-١٩ را در این کشور منتشر کرد. وزارت بهداشت با انتقادهای گسترده‌ای در داخل و خارج از ایران مواجه شده و این وزارتخانه به پنهان‌کاری و دستکاری آمار واقعی متهم گردیده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ظهر روز یک‌شنبه (٢۴ فروردین/١٢ آوریل) در نشستی خبری اعلام کرد:"در ۲۴ ساعت گذشته (از ظهر شنبه ۲۳ تا یکشنبه ۲۴ فروردین) ۱۶۵۷ بیمار مبتلا به این ویروس جدید هم شناسایی شد." با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۷١۶٨۶ نفر رسید.

به گفته کیانوش جهانپور ١١٧ بیمار کووید-١٩ در طی شبانه روز گذشته در ایران جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب تعداد قربانیان به ۴ هزار و ۴٧۴ نفر رسیده است.

به گفته‌ی وی تا امروز ۴٣٨٩٣ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران سپس اعلام کرد که ٣ هزار و ٩٢٠ نفر از بیماران مبتلا به کروناویرس در وضعیت شدید قرار دارند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار داده شده‌اند.

وزارت بهداشت ایران با انتقادهای گسترده‌ای در داخل و خارج از این کشور مواجه شده است. منتقدان این وزارتخانه‌ را به همدستی با سپاه پاسداران در مخفی‌کاری، دستکاری آمار واقعی و عدم اطلاع‌رسانی در خصوص شیوع کروناویروس در اوایل بهمن سال گذشته متهم می‌کنند.