نامه‌ای سرگشاده به بارزانی؛ آنان از اشغال هولیر توسط داعش جلوگیری کردند، به تحریم یک‌ساله پایان دهید!

محمد امین پینجوینی، سیاستمدار سرشناس کورد، در مورد حصر و تحریم یک‌ساله کمپ مخمور، نامه‌ای سرگشاده به رئیس اقلیم و رئیس پ.د.ک نوشته و از آنان خواست تا حصر مخمور را پایان دهند.

پس از استقبال از یک هیئت از آواره‌های باکور کوردستان، که اکنون در کمپ پناهجویان مخمور محصور شده‌اند، سیاستمدار کورد محمد امین پینجوینی نامه‌ای سرگشاده به مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کوردستان و نچیروان بارزانی رئیس حکومت اقلیم کوردستان نوشت.

در این نامه پینجوینی درخواست می‌کند حصری که حدود یک سال است بر کمپ مخمور تحمیل شده است، برداشته شود و اجازه داده شود تا مبتلایان به کرونا در هولیر معالجه شوند و کارگران این کمپ بتوانند به هولیر رفته و نیازهای خانواده‌هایشان را برطرف کنند. پینجوینی همچنین به هر دو بارزانی یادآوری می‌کند که ساکنان کمپ مخمور مانع رسیدن داعش به هولیر شدند.

متن نامه‌ی سرگشاده پینجوینی به شرح زیر است:

آقای مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کوردستان

آقای نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان

سلام و احترام

در استقبالمان از هیئتی از پناهجویان کمپ مخمور، آنها در مورد شرایط نامساعد کمپ که یازده ماه است در حصر قرار دارد، سخن گفتند.

به همین دلیل از طرف انسانیت از شما می‌خواهم که این حصر را بردارید.

۱- اجازه دهید بیماران کرونایی در هولیر معالجه شوند.

۲- به کارگران آواره اجازه دهید در هولیر کار کنند و خرج و خوراک فرزندانشان را تأمین کنند.

۳- در ایست و بازرسی مخمور-هولیر به زنان باردار اجازه‌ی عبور داده شود و راه را بر آنها نبندید تا با درد زایمان بمیرند.

آقایان، همینها بودند که اجازه ندادند داعش به هولیر برسد.

زندگی کنید برای آزادی و استقلال کوردستان

محمد امین پینجوینی"

کمپ پناهجویان مخمور در سال ۱۹۹۸ از سوی شهروندان باکور کوردستان که به دلیل ظلم ک ستم دولت اشغالگر ترکیه از خاک و دیار خود آواره شدند تأسیس شد. تعداد این پناهجویان حدود ۱۲ هزار نفر است، از ۱۷ ژوئیه ٢٠١٩ / ٢۶ تیر ١٣٩٨ از سوی حزب دمکرات کوردستان تحریم شده و به ساکنین این کمپ اجازه‌ی رفتن به هولیر برای کار و تامین وسایل مورد نیازشان داده نمی‌شود.

به دلیل این ممانعت‌های پ.د.ک تاکنون دو زن باردار در ایست و بازرسهای پ.د.ک نوزادان خود را سقط کرده‌اند، چون آسایش پ.د.ک اجازه‌ی انتقال آنها به بیمارستان را نداده است، همچنین صدها خانواده نیز که پیشتر در هولیر کار می‌کردند از تامین معیشت خود محروم شده‌اند.