آیدار و حاج‌احمدی خلق را به شعله‌ورتر کردن آتش مبارزه آزادیخواهی فراخواندند

​​​​​​​عبدالرحمن حاج‌احمدی و زبیر آیدار از سیاست‌مداران باسابقه کردستانی به دیدار اعتصاب‌گران استراسبورگ رفتند و از خلق برای شرکت فعالانه در مبارزه آزادیخواهی دعوت کردند

عبدالرحمن حاج‌احمدی از احضای شورای رهبری جامعه دمکراتیک و آزاد شرق کردستان- کودار، زبیر آیدار از شورای رهبری ک.ج.ک و رفیق غفور عضو شورای رهبری کنگره ملی کردستان در ۶٣مین روز اعتصاب غذای فعالان و سیاستمداران کردستانی در استراسبورگ با آنان ملاقات کردند.

 

آیدار، حاج‌احمدی و غفور از سوی رییس مشترک کنگره جوامع دمکراتیک کردهای اروپا یوکسل کوچ و همچنین کاردو بوکانی عضو کنگره ملی کردستان و آکادمیسین شرق کردستان مورد استقبال قرار گرفتند.

 

حاج‌احمدی: برهه‌ای تازه‌ای از مبارزه آغاز شد

عضو شورای رهبری کودار در سخنان خود یادآوری کرد که مقاومتگران اعتصاب غذا برهه‌ی تازه‌ای را در چاره‌یابی مسئله کرد آغاز کرده‌‌اند. حاج‌احمدی اظهار نمود که حصر با مقاومت‌ شکسته می‌شود و افزود:"ما معتقدیم که این مبارزه به پیروزی می‌انجامد."

آیدار: اولین بار است که در چنین مقیاسی مبارزه گسترش می‌یابند

زبیر آیدار هم اعلام کرد که اعتصاب غذاهایی که در زندان‌ها و خارج از میهن‌ آغاز شده‌اند بسرعت در سرتاسر جهان بازتاب یافته‌اند. آیدار خاطرنشان کرد که اعضای جنبش آزادی بارها به اعتصاب غذا دست زده‌اند و برای اولین بار است که در چنین مقیاس وسیعی بازیاب یافته‌ است.

 

آیدار بر لزوم گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌های کردستانی‌هاو دوستان آنان در همبستگی با اعتصاب‌گران غذا تأکید کرده و افزود:"ما باید فریاد رفقایمان را همه جهان برسانیم. لازم است که بخش‌‌ها و طیف‌‌های گوناگون جامعه را به حرکت واداریم. اینچنین می‌توانیم صدای آنان باشیم و مقاومت را گسترده‌تر نماییم."

 

خلق با همبستگی خویش می‌تواند حصر را در هم شکنند

آیدار گفت تنها کمکی که می‌توان به اعتصاب‌گران غذا نمود این است که برای تحقق خواسته‌های آنان هر کسی به وظایف خود عمل کند.

 

زبیر آیدار در ادامه اظهار کرد که [دشمن] در شخص اوجالان خلق کرد را در حصر قرار داده‌‌اند و تأکید کرد که خلق به حصر رهبر خویش عبدالله اوجالان پایان می‌دهند.

 

تا حصر پایان نیابد نسل‌کشی ادامه خواهد داشت

یوکسل کوچ به نمایندگی از اعتصاب‌گران استراسبورگ در سخنانی گفت که همبستگی خلق به آنان نیرو و روحیه می‌بخشد. کوچ گفت، خلق هدف از حصر رهبر اوجالان را تداوم نسل‌کشی کردستانی‌ها در چهار بخش میهن می‌دانند و تا زمانی که به حصر پایان داده نشود حملات و قتل‌عام‌ها به کردها در تمام بخش‌ها ادامه خواهند یافت.

 

کوچ در سخنان خویش تأکید کرد که وضعیت جسمی لیلا گووَن، ناصر یاغز و بسیاری دیگر از اعتصابگران غذا نگران‌کننده است و از خلق خواست تا قبل از آنکه دیر شود آتش مقاومت و مبارزه را شعله‌ورتر کنند.