آیدنیز: مقاومت را در محلات افزایش داده و به آن تداوم می‌بخشیم

صالحه آیدنیز رئیس مشترک کل د.ب.پ در مقابل عملیات پاکسازی سیاسی به شدت اعلام نارضایتی کرد و گفت، باید زنان کورد که برای جهان به سرچشمه‌ی الهام تبدیل شده‌اند، تنها گذاشته نشوند و تاکید کرد، ایستادگی ادامه دارد.

در دفتر ارتباطات عمومی حزب مناطق دمکراتیک د.ب.پ در مورد دستگیری فعالین جنبش زنان آزاد، روزنامه‌نگاران، اعضای شهرداری‌ها، مسئول و اعضای سازمانهای زنان که صبح امروز انجام شد، کنفرانسی مطبوعاتی برگزار شد.

در این کنفرانس مطبوعاتی که با پیشاهنگی انجمن زنان ه.د.پ برگزار شد، صالحه آیدنیز رئیس مشترک کل د.ب.پ، ایدیل اغلو سخنگوی مشترک کنگره‌ی دمکراتیک خلق‌ها ه.د.ک، درسیم داغ و رمزیه توسون و فلکناس اوجا پارلمانتاران ه.د.پ شرکت کردند.

تا پایان ما در صحنه خواهیم ماند

صالحه آیدنیز رئیس مشترک کل د.ب.پ در این کنفرانس مطبوعلتی سخن گفت و اعلام کرد، جنبش زنان آزاد، برای کل جهان و بویژه خاورمیانه به سرچشمه‌ی الهام تبدیل شده‌اند. او گفت:"به سرچشمه‌ی الهام تبدیل شدن جنبش زنان، حکومت فاشیستی را وحشت زده کرد. در نتیجه‌ی یورش به خانه‌ها، امروز درهای خانه‌ها شکسته شدند و به شیوه‌ای غیرقانونی رفقای ما دستگیر شدند. امروز زنان علیه این اعمال فاشیستی در حال مبارزه هستند."

آیدنیز به مبارزات بزرگ زنان اشاره کرد و گفت:"جنبش زنان آزاد نه فردی است و نه فقط یک سازمان است بلکه یک سیستم است. جنبش زنان آزاد موافق یک زندگی آزاد و برابر است. سیستم فاشیستی هم نه زنان را می‌شناسد و نه دمکراسی. مبارزات زنان یک سیستم است و ما هم بخشی از این سیستم هستیم. جنبش زنان آزاد تنها نیست، هر روز با شجاعت قدم بر میدارد و بزرگتر می‌شود. جنبش زنان آزاد و جنبش آزادی کورد تا پایان مبارزه می‌کنند و بزرگتر می‌شوند."

نباید زنهایی را که برای جهانیان به منبع الهام تبدیل شدند، تنها گذاشت

آیدنیز اعلام کرد زنان دست از مبارزاتشان نخواهند کشید و رو به عقب قدم بر نخواهند داشت و این پیام را برای فاشیستها فرستاد؛" زنان با قربانیان و مبارزات بزرگ دستاوردهایی بدست آورده‌اند و برای حفظ این دستاوردها نیز به مبارزاتشان ادامه می‌دهند و در کوچه و خیابان و محلات و سازمان‌ها و انجمن‌ها و در همه‌ی عرصه‌های زندگی این مبارزات ادامه خواهد داشت. هرگز به عقب قدم برنمی‌داریم. باید همه این را خوب بدانند. باید زنان کورد که برای جهانیان به منبع الهام تبدیل شدند، تنها گذاشته نشوند. حمله به زنان کورد، به معنی حمله به جنبش زنان ترکیه و جهان است. همیشه در مقابل این حملات می‌ایستیم چون ما دارای میراث بزرگی هستیم. ما حافظ میراث روزا، کلارا و ساکینه جانسیز هستیم. ما از این میراث صیانت می‌کنیم و به مقاوتمان ادامه می‌دهیم."