خبر فوری: پلیس‌ها به استودیوی استرک تی‌وی و مدیا هابر حمله کردند

اتحادیه‌ی وکلای اروپا: حصر شکنجه است

​​​​​​​اتحادیه‌ی وکلای اروپا برای حقوق بشر و دمکراسی جهان اعلام کرد، حصر اوجالان و سایر زندانیان نوعی شکنجه است. باید اتحادیه‌ی اروپا برای پایان دادن به حصر اقدام عملی انجام دهد

اتحادیه‌ی وکلای اروپا برای حقوق بشر و دمکراسی در جهان اعلام کرد، حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و سایر زندانیان سیاسی نقض قوانین بین‌المللی است."حصری که مدتهاست ادامه دارد، به معنی شکنجه و مجازات است. باید اوجالان اجازه‌ی دیدار با وکلایش را داشته باشد. حصر بر همه‌ی زندانیان اعمال می‌شود و چندین ماه اجازه‌ی دیدار با خانواده‌هایشان به آنها داده نمی‌شود."

 

اتحادیه‌ی وکلا یادآور شد که اوجالان از سال ۲۰۱۱ به بعد نتوانسته است با وکلایش دیدار کند. در این مورد اعلام کرد، حصر در گزارشهای سی‌پی‌تی ثبت شده است. اصول مقرر شده زندانیان که در سال ۱۹۵۵ توسط سازمان ملل صادر شده است، پیماننامه‌ای جهانی است و در سال ۲۰۱۵ با عنوان "معیارهای نلسون ماندلا" تایید شده است.

 

این سازمان وکلای اروپا اشاره کرد، هر زندانی باید فقط ۵ روز منزوی شود.اگر بیشتر از ۱۵ روز منزوی شود، این عمل وحشیانه و ضد بشری میباشد.

 

"در گزارش سی‌پی‌تی به آن اشاره شده است"

در بیانیه ی اتحادیه ی وکلای اروپا آمده است، ترکیه همه ی قوانین را نقض کرده است.این وضعیت در گزارش سال ۲۰۱۶ سی پی تی آمده است.در آن گزارش خاطرنشان شده است که همه ی زندانیان امرالی در سال ۲۰۱۶ حداقل ۵ سال است که نتوانسته اند با وکلایشان دیدار کنند، همچنین ۱٨ ماه خانواده هایشان را ندیده اند و حتی تماس تلفی برای آنها ممنوع شده است.

 

"باید اتحادیه‌ی اروپا به تلاش بپردازد"

این سازمان چندین درخواست را برا اتحادیه ی اروپا مطرح کرده است:

 

* باید حکومت ترکیه به حقوق زندانیان امرالی و سایر زندانیان احترام بگذارد و حصر اوجالان را پایان دهد و اجازه ی دیدار زندانیان با خانواده و وکلایشان را بدهد.

 

* باید سی‌پی‌تی (کمیته‌ی منع شکنجه) به زندان امرالی برود و در مورد رفتار حکومت ترکیه تحقیق کند تا مشخص شود بر اساس قوانین با زندانیان برخورد میشود یا خیر.

 

* باید دبیر کل عمومی اتحادیه ی اروپا اقدام عملی و فوری انجام دهد.حصر اوجالان و سایر زندانیان را پایان دهد و دیدار زندانیان با وکلا و خانواده هایشان را ممکن کند.