ادامه ی اعتصاب غذای چهار زندانی کرد در زندان اورمیه

چهار زندانی سیاسی و امنیتی کرد در زندان ارومیه چند روزیست دست به اعتصاب غذا زده و علی رغم رئیس زندان و دادن وعده ی همکاری اما همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.

  مصطفی سبزی، رحمی تورگوت، بشیر پیرماوانه و سلیم قادری ۴ زندانی سیاسی و امنیتی کرد هستند که در اعتراض به عدم رسیدگی به درخواست‌هایشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

  یک منبع مطلع در این خصوص گفت، روز گذشته این چهار تن به بهداری زندان منتقل شده و مورد معاینه قرار گرفتند و سپس توسط رئیس زندان احضار شده و به آنها قول رسیدگی به درخواستهایشان داده شد و از آنها خواستند تا به اعتصابشان پایان دهند اما آنها همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه میدهند.

  رحمی تورگوت و بشیر پیرماوانه دو تبعه ی کشور ترکیه هستند که از روز ۳۱ تیر دست به اعتصاب غذا زده اند و همچنین مصطفی سبزی و قادر سلیمی نیز یک روز بعد از تاریخ ۱ مرداد دست به اعتصاب غذا زدند.

  مصطفی سبزی زندانی سیاسی کرد در خرداد ۹۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام "عضویت در گروههای مخالف نظام" به ۱۵ سال زندان محکوم شد.این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.مصطفی سبزی در اعتراض به عدم انتقال وی به زندان ماکو شهر محل تولدش دست به اعتصاب غذا زده است.

  قادر سلیمی زندانی امنیتی کرد در تیر ماه ۹۶ دستگیر و با اتهام " عضویت در گروههای سلفی" به ۵ سال زندان محکوم شد.وی در اعتراض به عدم اعزام به مرخصی و عدم انتقال وی به زندان بوکان دست به اعتصاب غذا زده است.

  بشیر پیرماوانه نیز در اسفند ۹۴ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با اتهام "عضویت در گروههای مخالف نظام" به ۵ سال زندان محکوم شد که به دلیل تسلیم به حکم، حکم وی به ۴ سال کاهش یافت.وی در اعتراض به عدم اعزام به مرخصی و آزادی مشروط دست به اعتصاب زده است.

  رحمی تورگوت تبعه ی کشور ترکیه است که در اردیبهشت ۹۶ به صورت قانونی برای دیدار با بستگانش وارد ایران شد و دو روز بعد در منزل یکی از اقوامش دستگیر شد. وی با اتهام "همکاری با یکی از گروههای مخالف نظام" به ۵ سال زندان محکوم شد. وی در اعتراض به عدم آزادی مشروط و عدم انتقال وی به ترکیه دست به اعتصاب غذا زده است.