ادای احترام نیروهای مدافع خلق کوردستان به سه گریلای جنگ هفتانین

ه.پ.گ اسامی سه گریلا را که در حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک به هفتانین در روز ٣ ژوئیه به شهادت رسیده بودند گرامی داشته و با آرمان‌های انان تجدید میثاق کرده است.

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای مشخصات سه گریلای شهید را اعلام کرد.

در اطلاعیه‌ آمده است:

"٣ ژوئیه (١٣ تیر) در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترک به منطقه خانتور در هفتانین واقع در مناطق حفاظتی مدیا رفقایمان گوران، ویان و خابور به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه‌های رفقا به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: محمد بایرام

   کد سازمانی: گوران گویی

   محل و سال تولد: آدانا

   نام مادر – نام پدر: سینم – فیض‌الله

  تاریخ و محل شهادت: ٣ ژوئیه ٢٠٢٠/ هفتانین


   نام و نام خانوادگی: جنة طربوش

   کد سازمانی: ویان دَویرم

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: جلیله- محمد

  تاریخ و محل شهادت: ٣ ژوئیه ٢٠٢٠/ هفتانین


   نام و نام خانوادگی: عمر عیسو

   کد سازمانی: خابور انتقام

   محل و سال تولد: کوبانی

   نام مادر – نام پدر: فاطمه - چرکس

  تاریخ و محل شهادت: ٣ ژوئیه ٢٠٢٠/ هفتانین

جنبش آزادیخواهی کوردستان داستان دوباره زیستن است. نیروهای امپریالیست و اشغالگر منطقه‌ای در جریان تاریخ جهان با توافق مابین خود بسیاری از خلق‌های تحت ستم را از میان برداشته و سیستم استعماری خود را تأسیس کردند. کوردستان را به مرکز استعمارگری مبدل کردند و حقوق خلق کورد را ضبط نموده و با آسیمیلاسیون سیستماتیک آنرا به سوی نابودی سوق دادند. بنابر گفته‌ی خود رهبر آپو با تأسیس این جنبش  استعمارگری و اشغالگری را شناسایی کرد و اعلام نمود که این مقاومت مشکل خواهد بود. سالهای نخستین مبارزه آزادیخواهی به سال‌های نوزایی مبدل شد و پس از آن وارد مرحله دستیابی به آزادی و پایان دادن به اشغالگری شد. دولت اشغالگر ترک بارها برای پایان دادن به گریلاهای جنبش آزادیخواهی به عملیات نظامی در باشور کوردستان دست زد و هر بار دچار هزیمت شد. دولت اشغالگر ترک با کمک نیروهای امپریالیست، با اسلحه‌های پیشرفته  و با بسیج نیروهای مزدور منطقه‌ای یکبار دیگر علیه گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان اعلان جنگ کرده و به حملات اشغالگرانه و نابودگر دست زده است.

رفقایمان گوران، ویان و خابور از نخستین روز حملات اشغالگران مقاومت نموده و با اراده و اعتماد به نفس جنگیدند و پیشاهنگ مقاومت تاریخی بودند.

رفقا گوران، ویان و خابور در خاک قهرمان‌پرور کوردستان بزرگ شدند، به میهن عشق ورزیدند و در جامعه‌ای مقاومتگر که هوادار حزبشان بودند به صفوف گریلا ملحق شدند.

رفقایمان با آگاهی به اینکه در راه مبارزه آزادیخواهی و موجودیت خلق کورد به شهادت می‌رسند با عزم و آگاهی در صفوف مقاومت جای گرفتند. با فداکاری و مبارزه خویش به رفقای خویش روحیه دادند و به وظایف انقلابی خود به نحو احسن عمل کردند.

این رفقا در عملیات‌های هفتانین جای گرفتند، ضربات مهلکی را بر دشمن وارد کردند و به قهرمانان مقاومت حماسه‌وار مبدل گشتند. رفقا گوران، خابور و ویان با ایستار فدایی خویش به رفقایشان دستور پیروزی دادند.

مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده گرامی این سه رفیق شهید و سپس به تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌کنیم و پیمان می‌بندیم که با روحیه‌ی انتقام فدایی یاد و خاطره آنان را زنده نگه داریم و سزاوار رفاقت آنان باشیم."