ارتش ایران ادعا کرد؛ پهبادهای جدید قاره‌پیما داریم!

فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش ایران ادعا کرد، "ما پهبادهای جدید قاره‌پیما در اختیار داریم و اگر لازم باشد از آنها استفاده خواهیم کرد."

   امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش ایران در مورد این پهبادها گفت، "برای هدایت برد بلند این پهبادها هم می‌توان از لینک ارتباطی و هم از کات لینک استفاده کرد یعنی دشمن در جایی می‌تواند ما را ببیند و در جایی هم قادر به دیدن ما نیست. این پهبادها در منطقه‌ی گسترده ی اقیانوس هند هم قابل استفاده است".

   وی در ادامه تاکید کرد که این پهبادها به طور مرتب به ناوگان نیروی دریایی اضافه می‌شوند و ما از پهبادها به عنوان وسیله‌ای با هزینه‌ی نگهداری کم برای پایش منطقه استفاده می‌کنیم.

   این فرمانده‌ی ارتش همچنین گفت، "دشمن منتظر غافلگیری باشد و از نقطه‌ای که قادر به دیدن ما نیست منتظر غافلگیری بزرگی باشد." وی مدعی شد آنها تمامی کشتیها و ناوهای آمریکایی را در تمام لحظاتی که در خلیج و دریای عمان حضور دارند رصد می‌کنند.

   حسین خانزادی در ادامه‌ی سخنانش مدعی شده است که آنها بوسیله‌ی مجموعه‌ی پهبادهای سپاه و ارتش به طور کامل منطقه‌ی خلیج و دریای عمان را تحت نظر دارند.

   لازم به ذکر است با افزایش تنشها میان ایران و آمریکا، جمهوری اسلامی سعی دارد تا با به رخ کشیدن نیروی نظامی خود، بر قدرت خود در منطقه تاکید کرده و خود را بی‌رقیب نشان دهد.

   در گذشته نیز رژیم بارها مدعی داشتن تکنولوژی نظامی جدید و به روز و حتی داشتن جنگنده‌های مدرن شده است که پس از مدتی دروغین بودن ادعای آنها ثابت شده است.