ارتش ملی لیبی: ترکیه اعضای داعش را به لیبی می‌فرستد

نماینده ارتش ملی لیبی هویت سرکرده‌های داعش را که از سوی دولت ترکیه به لیبی منتقل شده‌اند افشا کرد. در میان نام‌ها نام والی پایتخت خودخوانده داعش در رقا، چند همکار او، چند فرد که در لیست سیاه ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار دارند دیده می‌شوند.

سرهنگ خالد المحجوب مدیر مرکز ارشاد اخلاقی نیروهای مسلح ارتش لیبی در گفتگو با خبرگزاری هاوار جزئیات تازه‌ای از همکاری‌های دولت ترکیه با گروه تبهکار داعش را افشا کرده است. المحجوب در سخنان خود نقشه‌های اردوغان برای استقرار سرکرده‌های گروهک جنایت‌کار داعش در غرب لیبی، انتقال مسئولین داعش در عراق و سوریه و همچنین اعضای گروهک تبهکار گرگ‌های خاکستری را با افکار عمومی در میان گذاشته است.

سرهنگ خالد المحجوب خاطرنشان کرده است که ترکیه به تازگی با مسئولین ارشد داعش و سازمان گرگ‌های خاکستری دیدار کرده است. وی افزوده است:"با فایز العقال والی رقا در زمان سلطه داعش در رقا، خالد و فاضل العقال برادران فایز، همچنین مسئول تسلیحات داعش در غرب سوریه به نام مفنی الکحل با مسئولان عالیرتبه ترکیه گفتگو کرده‌اند." المحجوب افزود که کسی به نام اسماعیل عیدو نیز در این گفتگوها شرکت کرده است. اسماعیل عیدو یک سرکرده داعش است و همزمان از اعضای سازمان استخبارات ترکیه -میت می‌باشد. نام اسماعیل عیدو در لیست افراد تحت تعقیب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش است.

المحجوب انتقال سرکرده خطرناک داعش به نام فیصل بلو اهل منطقه گری سپی را به لیبی تأیید کرد و اعلام کرد که نامبرده در لیبی با کد «امیر جماعت» شناخته می‌شود. فیصل بلو یکی از چهار داعشی بود که در مقابل دوربین فیلمبرداری خلبان اردنی به نام معاذ الکساسبه را زنده زنده سوزاندند.