اردوغان در نشست سه‌جانبه تهران سخنگوی تروریست‌ها شد

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به اردوغان گفت:"آتش‌‌بس شامل مناطق تحت کنترل تروریست‌ها نمی‌شود

روز جمعه نشست سه جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شد. طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه خواهان آتش‌بس در ادلب و انتقال تبهکاران وابسته به خود از ادلب کرد. رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به اردوغان گفت:"آتش‌‌بس شامل مناطق تحت کنترل تروریست‌ها نمی‌شود."

 

ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و طیب اردوغان رؤسای جمهوری هر سه دولت روز جمعه در تهران گردهم آمدند. موضوع اصلی گفتگو‌های آنان تحولات سوریه و جنگ احتمالی در ادلب بود.

 

دیکتاتور ترکیه خواهان خروج تبهکاران از ادلب شد

طیب اردوغان رئیس جمهوری رژیم ترکیه طی سخنانی خواهان خروج تبهکاران از ادلب شد. تبهکارانی که اردوغان خود آنها را مأمور اشغال ادلب کرده و از کمک‌های لجستیکی رژیم ترکیه برخوردارند. اردوغان صراحتا خواهان اعلام آتش‌بس در ادلب شد و آنرا نتیجه ملموس نشست تهران خواند.

 

اردوغان در سخنان خود به تبهکاران پیشنهاد کرد که باید از ادلب خارج شوند. وی سپس در سخنانی دو پهلو گفت ' آنان [تبهکاران در ادلب] نباید به مراکز نظامی روسیه در حمیمیم در استان لازقیه حمله کنند.'

 

جالب آنکه روزنامه صباح وابسته به دیکتاتور ترک امروز (جمعه ٧ سپتامبر) از تدوین طرحی از سوی آنکارا برای حل مسئله ادلب خبر داده بود. طبق طرح مذكور ١٢ گروه مسلح [تبهکار] از جمله گروه تبهکار تحریر الشام که کنترل ادلب را بدست گرفته‌اند و از سوی النصره مدیریت می‌شوند لازم است اسلحه‌‌ای خود را زمین بگذارند."

 

کنترل ادلب حق دولت سوریه است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در سخنان خود اعلام کرد که در نشست سه جانبه در مورد چگونگی استقرار آرامش در ادلب گفتگو کرده‌اند.

 

پوتین کنترل ادلب را حق دولت سوریه عنوان کرده و افزود؛ تروریست‌ها در ادلب به آشوب دست زده، به هواپیماهای تجسسی حمله می‌کنند و حملات راکتی خود را ادامه می‌دهند. وی افزود؛ ما بر این موارد چشم‌پوشی نخواهیم کرد (...) لازم است با همکاری یکدیگر این مسئله را حل کنیم.

 

پوتین سپس گفت؛ قبل از همه باید ادلب را از تروریست‌ها پاکسازی کنیم و اولویت دیگر ما انهدام نهایی تروریست‌ها در سوریه است.

 

اردوغان سخنگوی تبهکاران شد

طیب اردوغان خواهان افزودن کلمه "آتش‌بس" به بیانیه مشترک نشست شد اما پوتین با پیشنهاد دیکتاتور ترک مخالفت کرد و گفت؛" در نشست تهران، گروه‌های تروریستی نماینده ندارند و بنابراین نمی‌توان ازطرف آنها برای آتش‌بس توافق کرد."

 

طیب اردوغان که در نشست تهران همچون سخنگوی گروهک‌های تروریستی در ادلب بود گفت: از النصره، هیئت تحریر الشام و گروههای دیگر می‌خواهیم که اسلحه‌های خود را زمین بگذارند."