"اردوغان نوه‌ی دزدهای آسیای میانه است. در مسیر آنها گام بر می‌دارد"

یک شهروند ارمنی با نام ابراهیم محمد ابراهیم که خانواده‌ی وی نیز مجبور به کوچ از کلیکیا شدند، امروز باز هم در تل تمر مجبور به کوچ شده است. ابراهیم گفت، " پیشتر ارمنی ها را قتل عام کردند، سپس نوبت به دیگران رسید".

یک ارمنی با نام ابراهیم محمد ابراهیم گفت که سال ۱۹۱۵ در زمان قتل‌عام ارامنه مادر بزرگ وی دست کودکان خود را گرفته و کوچ کرده‌اند. ابراهیم محمد ابراهیم در ادامه گفت، دولت اشغالگر ترکیه اکنون با حملات اشغالگرانه‌ی خود تاریخ را دوباره می‌کند.

یک ارمنی نجات یافته سخن می‌گوید

 ابراهیم محمد ابراهیم یک شهروند ارمنیست که در زمان قتل عام ارمنی‌ها خانواده‌ی وی از کلیکیا کوچ می‌کند. امروز نیز به دلیل حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترک او نیز از خاک و سرزمین خود کوچ کرده است. داستان زندگی ابراهیم خلاصه‌ی سیاست دولت ترکیه در مورد خلق‌های منطقه است.

او میگوید که پیشتر ارمنیها تصفیه شده‌اند، اکنون نیز کوردها و عربها تصفیه می‌شوند. وی به این مسئله اشاره می‌کند که اردوغان نیز به دنبال رد پای پیشینیان خود است. ابراهیم اعلام کرد که در زمان قتل‌عام تعداد زیادی از افراد خانواده‌ی با نسل‌کشی روبرو شدند و مادر بزرگ او در آن زمان در مسیر دیرالزور قرار می‌گیرد.

به سریکانی کوچ می‌کند

ابراهیم در ادامه گفت، مادر بزرگ او به همراه فرزندان کوچک خود به سریکانی رفته و در آنجا با یک خانواده‌ی عرب آشنا می‌شود. وی گفت، "نام مادربزرگ من سارا بود. او دست فرزندان کوچک خود را گرفته و به سریکانی آمد. در آنجا با یک سوارکار عرب با نام ابراهیم احمد برخورد می‌کند. اما زبان او را نمی‌داند. مادربزرگم با اشاره‌ی دست به او می‌گوید که خود را تسلیم خدا کرده است. آن شخص به پدربزرگ و مادربزرگ من احترام می‌گذارد. آنها بعدها مسلمان می‌شوند و نام پدربزرگ من عبدالله می‌شود.

دولت ترک در حال تصفیه کردن خلق‌هاست

ابراهیم می‌گوید، دولت ترکیه بر اساس تصفیه‌ی خلق‌ها و میراث آنها ایجاد شده است و می‌گوید،" به گفته‌ی پدر بزرگ و مادر بزرگ من آنادولی پیشتر بسیار زیبا بود. ترکیه خلق‌ها را تصفیه کرده و اکنون نیز خلق‌ها را تصفیه می‌کند. به عنوان مثال داعشیها می‌گویند که اگر کوردها را بکشیم به بهشت می‌رویم، این گفته به گذشته باز می‌گردد. در زمان عثمانیها نیز هر کس که ارمنیها را می‌کشت، تشویق می‌شد و جایزه می‌گرفت. سپس عربها را در میان عثمانیها تصفیه کردند. امروز تاریخ دوباره می‌شود. هر کس با آنها نباشد، اردوغان آنها را تصفیه می‌کند. عربها، کوردها، سریانها و ارمنیها...."

همه‌ی جهان سکوت کرد

ابراهیم خاطرنشان نمود در مقابل حملات اشغالگرانه به شمال و شرق سوریه همه‌ی جهانیان سکوت کردند و گفت، "همه‌ی دولتها سکوت کردند و تعدادی از دولتها آنرا تبریک گفتند. کشورهای اتحادیه‌ی اروپا و آلمان از این اشغالگری حمایت کردند."

اردوغان در مسیر پیشینیان خود قدم بر می‌دارد

ابراهیم خاطرنشان نمود که دولت ترکیه می‌خواهد مانند هاتای آن منطقه را نیز اشغال کند و گفت، "اردوغان در مسیر اجداد قاتل خود گام بر می‌دارد. هر کسی که همراه آنها نباشد تلاش می‌کنند آنها را تصفیه کنند. همان طور که هاتای (اسکندرون) را اشغال کردند، می‌خواهند این منطقه را نیز اشغال کنند. اردوغان نوه‌ی دزدهای آسیای میانه است. در مسیر آنها گام بر می‌دارد.