ارطغرل کورکچو: باید مبارزه علیه ویروس کرونا وارد موج جدیدی شود

ارطغرل کورکچو ریاست افتخاری حزب دمکراتیک خلق‌ها امروز اعلام کرد که آ.ک.پ تلاش می‌کند تا ویروس کرونا را به سلاحی برای از میدان بدر کردن مخالفان تبدیل کند. به همین علت ما نیز باید مقابله با این ویروس را به فرصت جدیدی تبدیل کنیم.

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان سیستم سرمایه‌داری مورد بازخواست قرار گرفته است. بسیاری براین باورند که سیستم سرمایه‌داری در مواجهه با کرونا ضربه سنگینی را متحمل شده است و به همین دلیل باید سیستم جدیدی ایجاد شود. بحث‌های مرتبط به این مسئله اکنون در سطح جهان گسترش پیدا کرده و ریاست افتخاری حزب دمکراتیک خلق‌ها، ارطغرل کورکچو نیز در این رابطه با خبرگزاری مزوپوتامیا سخن گفته است.

دلایل شیوع ویروس کرونا

کورکچو در این رابطه اظهار داشت که شیوع کرونا با چنین سرعتی و در این مقیاس وسیع به فروپاشی سرمایه‌داری و موازنه طبیعت-انسان منجر می‌گردد. به منظور سلامتی و امنیت افکار عمومی که از سوی جامعه به دولت تحویل داده شده است، مشاهده می‌شود که اقدامات مهمی صورت نگرفته است. در مقابله با ویروس لازم است که خود جامعه به دفاع و محافظت از خود بپردازد. حفاظت از کاخ چاناک کایا صرفا در راستای منافع سرمایه‌داران است.

لزوم تغییر نگرش انسان

کورکچو خاطرنشان ساخت که خلق از اقدامات دولت مطلع بوده و در این رابطه افزود: میلیونها نفر به دلیل ویروس با فقر و تنگدستی مواجه شده و بعد از این ویروس نگرش‌های آنها در رابطه با جهان دگرگون می‌شود. بعد از این ویروس ما با جامعه‌ای جدید روبرو می‌شویم. تا کنون دولت نتوانسته است خواسته‌های خلق را در این شرایط پاسخ بدهد. به همین دلیل لازم است که خلق خود برای محافظت از خود دست به اقدام بزند.

تلاش برای ایجاد جامعه‌ای جدید

کورکچو در ادامه سخنان خود افزود به منظور جبران مشکلات و فقر موجود، باید امکانات خلق در اختیار فقرا قرار گرفته و در مقابله با سیستم سرمایه‌داری، جامعه‌ای جدید ایجاد شود.

کورکچو در ادامه سخنان خود گفت: برای دستیابی به چنین هدفی شهرداری‌هایی که در دست آ.ک.پ قرار ندارند نقشی استراتژیک را ایفا می‌کنند. زیرا سیستم نیز در مقابله با این شهرداری‌ها قرار داشته و در صدد در هم شکستن آنها برآمده است. زیرا در نهایت این دولت است که خلق را وانهاده و از خلق محافظت نمی‌کند. سازمان‌هایی که اکنون به علت این بحران تاسیس شده‌اند، می‌توانند بعد از خاتمه بحران نیز  به عنوان بدیل بیش از پیش تقویت شوند. همانگونه که حاکمیت تلاش می‌کند ویروس را کوچک نشان بدهد و در این رابطه به سیاه‌نمایی دست بزند، ما نیز باید تلاش کنیم تا اقداماتی که علیه ویروس در جریان هستند را به فرصتی برای ایجاد جامعه‌ای جدید تبدیل کنیم.

کورکچو در خاتمه سخنان خود در رابطه با زندان‌ها و زندانیان نیز اظهار داشت که ما با برنامه ظالمانه‌ای مواجه هستیم که تلاش دارد از ویروس کرونا مانند یک سلاح استفاده کند. از همه می‌خواهم که جامعه آنچه را که در زندان‌ها می‌گذرد کنترل و نظارت کند و هم اکنون از درسهای این بحران برای بعد بحران استفاده کند. زمانیکه به زندان‌ها در ترکیه نگاه می‌کنیم جهانی مانند جهان نازی‌ها را مشاهده می‌کنیم. مشاهده این وضعیت باید ما را به مبارزه هر چه بیشتر سوق دهد.