ارن کسکین: خشونت رسمی در آستانه ورود به خانه است

ارن کسکین ریاست مشترک سازمان حقوق بشر ÎHD قانون تصویب شده در رابطه با گسترش قدرت بکچی اظهار داشت: خشونت رسمی در آستانه ورود به خانه‌ها قرار گرفته است. مراد ییلماز ریاست شاخه OHD آنکارا نیز در رابطه با قانون بکچی از انها به عنوان ارتش آ.ک.پ نام برد

بعد از انکه رجب طیب اردوغان اظهار داشته بود که شبها هنگامی که سر بر بالین می‌گذارم دوست دارم صدای قدم‌های بکچی‌‌ها را بشنوم، سلیمان سویلو وزیر کشور وی اعلام کرد که پذیرفتن بکچی آغاز شده است.

وزارت کشور ترکیه در ۸ اوریل سال ۲۰۱۶ با انتشار بیانیه‌ای اعلام نمود که ۲۳۹۴ نفر را به عضویت بکچی می‌پذیرد، اما بعد از سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر بکچی   را به استخدام دراورده است.

ارن کسکین: این مسئله بسیار خطرناک است

ارن کسکین ریاست مشترک جمعیت حقوق بشر ترکیه در رابطه با قانون گسترش نیروهای بکچی اظهار داشت: بعد از آموزش ۴۱ روزه، این افراد از وظایف و دایره اختیارات بی‌شماری برخوردار می‌شوند که بسیار مایه خطر است. کسکین در این رابطه اظهار داشت که در زمانیکه دولت شکنجه و خشونت را مشروعیت می‌بخشد، حاکمیت دایره اختیارات این افراد را وسعت می‌بخشد. در این رابطه کسکین اظهار داشت: حاکمیت از این طریق اقتدار خود را افزایش می‌دهد. این افراد اموزشی ندیده و اختیارات آنان به اندازه اختیارات نیروهای پلیس است و این به این معناست که دولت درصدد است تشکیلات موازی جدید پلیس را برای خود ایجاد کند.

کسکین در بخش دگری از سخنان خود افزود: اگر این لایحه، به قانون تبدیل شود، خشونت در سطح جامعه افزایش پیدا می‌کند. آنها در محلات و کوچه‌ها حضور یافته و تمامی اوضاع را به کنترل خود در می‌آورند. مسئله اینست که این افراد آموزش ندیده به این دلیل که علیه تفکرات سیاسی هستند، می‌توانند به تهدید همه بپردازند. این امر در عمل تحقق یافته و متعاقبا به قانون تبدیل می‌شود. به همین دلیل بسیار خطرناک است. خشونت رسمی در آستانه تمامی خانه‌ها قرار گرفته است.

آجینکلی: نقض حقوق بشر و قوانین افزایش خواهد یافت

عایشه اجینکلی ریاست مشترک جمعیت حقوقدانان برای آزادی OHD خاطرنشان ساخت که با این قانون، نقض موازین حقوق بشری و خود قانون افزایش خواهد یافت. در واقع بار دیگر نشان دادند که آ.ک.پ بر قوه قضائیه تاثیر گذار بوده و این قوه نمی‌تواند قوه‌ای مستقل باشد. دادگاه‌ها پیش از این اعلام کرده بودند که بکچی نمی‌توانند به کنترل اوراق هویتی شهروندان بپردازند، اما با ترمیم این لایحه می‌توانند به هر کاری دست بزنند.

ییلماز: بکچی‌ها ارتش آ.ک.پ هستند

مراد ییلمار ریاست جمعیت حقوقدانان عصر OHD شاخه آنکارا نیز از این افراد به عنوان ارتش آ.ک.پ یاد کرد. ییلماز در این رابطه اظهار داشت که این افراد کادرهایی هستند که ا.ک.پ از طرفداران خود ایجاد کرده است و در نتیجه اقدامات و دامنه وسیع اختیارات این عده، نتایج شومی را شاهد خواهیم بود. زیرا این افراد از هیچ آموزشی برخوردار نیستند، اما اختیارات آنان در سطح پلیس بوده و کاملا خودسر هستند. و این درحالی است که در تمامی نقاط این کشور پلیس و سربازان حضور دارند، در تمامی محلات پایگاه وجود دارند. یعنی در اصل حضور این افراد لزومی نداشته است. از نظر من این افراد ارتش آ.ک.پ هستند. ییلماز در پایان افزود که این قانون آسیبهای فراوانی را به کشور می‌رساند.