اعتراف به گستردگی و حجم بالای اعتراضات توسط وزیر کشور ایران

وزیر کشور ایران با شکستن سکوت خود در نهایت به گستردگی اعتراضات در سرتاسر ایران اعتراف کرد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که در یک برنامه‌ی تلویزیونی صدا و سیما سخن می‌گفت، اعلام کرد، معترضان قصد تصرف صدا و سیما را داشتند که آنها مانع آن شدند.

رحمانی فضلی به گستردگی اعتراضات در ۲۷ استان ایران اشاره کرد و خواهان پخش اعترافات دستگیر شدگان شد.

او به گستردگی اعتراضات در تهران اشاره کرد و گفت، بحران از ساعت ۱۶ تا ۱۷ جمعه ۲۴ آبان با پوشش خبری اعتراضات در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور بالا گرفت. کانون درگیری‌ها در حومه تهران در ملارد، بهارستان، شهر قدس و اسلامشهر بود. به گفته وی جمعیتی حدود ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در تجمعات اعتراضی حومه تهران شرکت کرده‌ بودند. علاوه بر این ۱۰۰ نقطه از تهران نیز درگیر اعتراضات مردمی بود. در این نقاط، در حومه تهران و در شهرستان‌های درگیر به گفته رحمانی فضلی زنان معترض هدایت و رهبری گروه‌های کوچک معترضان را به عهده داشتند.

در ادامه وزیر کشور ایران اعلام کرد، در اعتراضات به بیش از ۵۰ پایگاه و پاسگاه نظامی و انتظامی حمله شد و ۷۳۱ بانک، ۱۴۰ مکان عمومی، ۹ مرکز مذهبی، ۷۰ پمپ بنزین، ۳۰۷ خودروی شخصی، ۱۸۳ خودرو انتظامی و ۱۰۷۶ موتورسیکلت مورد حمله قرار گرفتند.

وی همچنین به بسته شدن جاده‌ها توسط معترضین اشاره کرد و گفت،  معترضان جاده ماهشهر به بندر امام را به مدت سه روز بسته بودند. همچنین جاده مازندران به مشهد، جم به عسلویه و بزرگراه تهران- کرج از جمله مسیرهایی بود که در جریان اعتراضات توسط معترضان بسته شد.

رحمانی فضلی به تعداد کشته و زخمی‌ها در جریان اعتراضات هیچ اشاره‌ای نکرد و در این زمینه سکوت نمود، اما ادعا نمود که تعداد کشته‌های نیروهای امنیتی دو برابر معترضان بوده است.

وزیر کشور قطع اتصال ایران به شبکه جهانی اینترنت را یک اقدام ضروری برای مقابله با معترضان جلوه داد.