اعتصاب سرتاسری کسبه و بازار در مریوان/ سرقت اموال و دارایی مردم از سوی تبهکاران رژیم

خلق مریوان در محکومیت حمله وحشیانه نیروهای رژیم استعمارگر ایران از روز یکشنبه (٢۶ آبان/ ١٧ نوامبر) اعتصاب عمومی را آغاز کردند.

 در محکومیت کشتار وحشیانه و جو امنیتی شدید در شهر مریوان بازاریان و کسبه این شهر از یکشنبه دست به اعتصاب عمومی زده‌اند. رژیم استعمارگر جمهوری اسلامی از ترس قیام مردمی اقدام به استقرار واحد‌های یگان ویژه غیربومی و غیر ایرانی در این شهر کرده است.

دزدی اموال مردم از سوی نیروهای دولت استعمارگر جمهوری اسلامی

تبهکاران وابسته به رژیم ایران اقدام به دزدی از ساکنان شهر مریوان کرده‌اند. در تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی چند مأمور یگان ویژه رژیم جمهوری اسلامی در حال سرقت یک دستگاه خودرو متعلق به شهروندان دیده می‌شوند. بنابر ویدیوی منتشر شده جوانانی که شاهد سرقت اموال مردم مریوان از سوی نیروهای رژیم اشغالگر ایران هستند خطاب به مأموران دولتی آنان را «دزدها و فاحشه‌ها» خطاب کرده و به آنان می‌گویند که موتورسیکلت‌ها را هم بدزدید.

شبکه حقوق بشر کوردستان در گزارشی استقرار نیروهای سرکوبگر غیرایرانی در شهر مریوان را تأیید کرده است. این مرکز حقوق بشری به نقل از منابع خود اعلام کرده است که "اتباع کشورهای دیگر در میان نیروهای سپاه پاسداران" برای کشتار شهروندان مریوان در این شهر مستقر شده‌اند.

به گفته‌ی منابع آگاه محلی وضعیت جسمانی ١٨ نفر از زخمی‌شدگان اعتراضات که در بیمارستان‌های بوعلی و فجر شهر مریوان نگهداری می‌شوند وخیم اعلام شده است. این مراکز بیمارتسانی از سوی نیروهای ویژه سپاه محاصره شده‌اند و شهروندان زخمی در بازداشت نیروهای اشغالگر به سر می‌برند.

شبکه حقوق بشر کوردستان به نقل از منابع محلی خود در مریوان گفته است که :"نیروهای ویژه سرکوب وابسته به سپاه پاسداران همچنان در خیابان‌ها حضور چشمگیر دارند و با ایجاد ایستگاه‌های بازرسی در جاده‌های ورودی و خروجی شهر هر گونه ترددی را کنترل می‌کنند."

هویت جانباختگان مریوان

اسامی جانباختگان اعتراضات مریوان به این شرح است:

مهران تاک، بهروز ملکی، شاهو ولیدی، عثمان نادری، دانیال استواری، ادریس بیواره، عثمان احمدی و آرین رجبی

گزارش‌ها تأیید نشده از مریوان حاکی از کشته شدن دست‌کم ١٢ شهروند و زخمی شدن بیش از ٣٠ نفر در اعتراضات مردمی است.