اعتصاب غذا در استراسبورگ در روز ۲٩ ادامه دارد

​​​​​​​اعتصاب غذا در استراسبورگ با هدف مخالفت با حصر اوجالان، ۲٨ روز را پشت سر گذاشت و در روز ۲٩ ادامه دارد. خانواده ی تعدادی از اعتصاب کنندگان روز گذشته برای حمایت از اعتصابگران با آنان دیدار کردند

اعتصاب غذا در استراسبورگ در مرکز جامعه‌ی دمکراتیک در شهر استرایبورگ از روز ۱۷ دسامبر ۲۰۱٨ / ۲۶ آبان آغازشده است و ۲٨ روز را گذرانده است. میهن دوستان اطراف استراسبورگ و خانواده‌ی اعتصاب کنندگان از این فعالان دیدن کردند.

 

خانواده‌ی یک فعال متحصن با نام کرم سولهان از شهر دراگیونان فرانسه به دیدار اعتصاب کنندگان رفتند. خانواده‌ی سولهان به همه‌ی اعتصاب کنندگان ادای احترام کردند و حمایت خود را از آنها اعلام کردند و گفتند، مقاومت آنها بدون شک پیروز خواهد شد.

 

اعضای این خانواده همچنین از کمیته منع شکنجه درخواست کردند، هر چه سریعتر به وظیفه‌ی خود عمل کرده و گفتند که وضعیت جسمانی لیلا گوون وارد مرحله‌ی خطرناکی شده است.

 

یکی از اعتصاب کنندگان یوکسل کوچ رئیس مشترک کنگره ی جامعه‌ی دمکراتیک کردستانیان در اروپا است. خانواده‌ی کوچ نیز از فعالان دیدار کردند و دوباره پشتیبانی خود از این اعتصاب را اعلام کردند.

 

خانواده‌ی کوچ و فرزندانش در محل اعتصاب غذا طی سخنانی اعلام کردند، هرچند برای آنها دشوار هم باشد اما باز هم از این اعتصاب حمایت می‌کنند.

 

همچنین مظلوم کوچ پسر وی و الیور کورناس عضو حزب چپ آلمان با اعتصاب کنندگان دیدار کردند.

 

دیلک اوجالان پارلمانتار پیشین ه.د.پ و مصطفی ساری کایا که جزء اعتصاب کنندگان هستند، دیروز در راهپیمایی و میتینگ پاریس شرکت کردند و اعلام نمودند، تا پایان حصر اوجالان این اعتصاب ادامه خواهد داشت.