اعتصاب غذا در استراسبورگ ١۶ روز را پشت ‌سر گذاشت

​​​​​​​پانزده نفر از سیاستمداران کردستان از ١۶ روز پیش در استراسبورگ فرانسه با هدف محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان توسط رژیم ترک دست به اعتصاب غذا زده‌اند

فعالان سیاسی کردستان برای ١۶مین روز اعتصاب غذای خود را در مقابل ساختمان شورای اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه ادامه می‌دهند. آنان اعتصاب غذای خویش را از ١٧ دسامبر آغاز کرده‌اند.

 

در اعتصاب غذای استراسبورگ هر کدام از مصطفی ساریکایا سیاستمدار کردستانی، دیلک اوجالان نماینده سابق حزب دمکراتیک خلقهها و یوکسل کوچ رییس مشترک جامعه دمکراتیک کردهای ساکن در اروپا شرکت کرده‌اند.

 

اعتصاب کنندگان در ١٧ دسامبر طی نشستی خبری اعلام کردند:"ما همچون گروه 'ابتکار عمل آزادی برای اوجالان' برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود می‌زنیم و به شورای اروپا، پارلمان اروپا و سی‌پی‌تی- سازمان منع شکنجه یادآوری می‌کنیم که در جزیره امرالی سیاستی ضد بشری در حال اجراست، ممکن نیست زندانی و رهبری را سه سال از جهان، خانواده و خلقش محروم کرده و وی را در حصر قرار داد. این عمل در هیچ جای جهان سابقه ندارد، در فاشیست‌ترین کشورهای دنیا هم چنین چیزی روی نمی‌دهد."

 

آنان خواسته‌های خود را اینگونه بیان کرده‌اند:"برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان، برای توقف حملات به خلقمان در روژاوا، شنگال و مخمور دست به اعتصاب غذای نامحدود می‌زنیم و تا زمانی که خواسته‌هایمان محقق شوند به این فعالیت خود ادامه می‌دهیم."

 

چندین گروه و حزب سیاسی و سازمان خارجی در ١۶ روز گذشته به دیدار اعتصاب کنندگان استراسبورگ رفته‌اند و پشتیبانی خود را از آنان اعلام کرده‌اند.

 

در اعتصاب غذای نامحدود استراسبورگ افراد زیر شرکت کرده‌اند: دیلک اوجالان، گلستان چیا ایکه، دنیز روژبین، نورگل باشاران، رمضان ایمیر، مهمت نعمت سویم، مصطفی ساریکایا، محمد گهادری، دنیز سورگوت، آیفر اجه، یوکسل کوچ، کاردو بوکانی، کرم سولهان، عگید ورال و اکرم یاپج.