اعتصاب غذا در استکهلم در روز سوم ادامه دارد

​​​​​​​کردستانیان سوئد با هدف پایان حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند

فعالان در مرکز جامعه‌ی دمکراتیک کرد در استکهلم اعتصاب غذا کردند.آنها بر ادامه‌ی اعتصاب غذای خود تا پایان حصر اوجالان پافشاری می‌کنند.

 

زردشت ابراهیم یکی از این فعالین و اهل جنوب کردستان است. زردشت در مورد این اقدام خود گفت: ما تنها برای پایان دادن به انزوای عبدالله اوجالان اعتصاب غذا نکرده‌ایم، بلکه می‌خواهیم شاهد آزادی وی نیز باشیم. پیش از هر چیز باید سازمان جهانی ضد شکنجه سی‌پی‌تی باید از امرالی دیدن کند و پس از انجام تحقیقات کامل، افکار عمومی را از وضعیت سلامت اوجالان آگاه کنند.

وی همچنین گفت: حصر اوجالان که میلیونها تن او را رهبر خود می‌دانند، حصر خلق کرد است. به همین دلیل خلق جنوب از رهبر آپو حمایت می‌کنند و خواهان آزادی او هستیم. اگر چه خلقمان در جنوب به دلیل فشارهای حزب دمکرات کردستان-پ.د.ک نمی‌تواند واکنش مناسب نشان دهد و خواست خود را بیان کند.

 

وی در ادامه گفت: پ.د.ک با دولت ترکیه همکاری می‌کند و حافظ منافع کردها نیست. خلق ما در جنوب کردستان باید نگرانی و ترس را از خود دور کنند. اگر ما با هم حرکت کنیم هیچ نیرویی در جهان نمی‌تواند ما را در هم بشکند. از خلقمان در جنوب کردستان هم می‌خواهم در مقابل حصر اوجالان واکنش مناسب و درخور انجام دهند.

 

همچنین دوستان کردها به دیدار متحصنین و فعالین رفتند و از آنها اعلام حمایت کردند. در روز دوم اعتصاب نیز دانیل ریازات پارلمانتار حزب چپ سوئد با فعالین دیدارکرده بود.

 

وی اعلام کرده بود، حزب آنها تمام تلاش خود را برای خروج نام پ.ک.ک از لیست ترور انجام خواهد داد. حزب چپ پشتیبان این فعالین و اعتصاب آنهاست.